Öland

Öland
Solnedgång

söndag 26 juli 2015

När maken skaffar sig minuspoäng

Hade en kollega en gång som sa att män alltid vaknade och låg på minuspoäng. Jag höll aldrig riktigt med om det. Men sedan i fredags så gör nästan maken det. Om jag har (ok tillsammans med maken) lyckats att få 9 av 10 fjärilsbuskar att överleva en vinter. Planteras och få dem tom att blomma. Eller iaf så blommar 4 just nu och övriga var iaf på g att göra det innan jag åkte i torsdags.






Vad maken har gjort? Jo han har plockat ihop sin åkgräsklippare, fått igång den och klippt gräset. Och det är INTE det som ger minuspoäng! Men att inte ha broms på eländet och då köra över - eller väldigt nära på vissa - mina buskar ger MINUS poäng för ett helt år om de dör efter detta. Endast 9 levande fjärilsbuskar kan återställa balansen för maken just nu.

2 kommentarer:

  1. Beskära träd och buskar kan man göra när som helst på året. Du ska se vilka buskar du kommer att ha nästa år!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag ville gärna se vilken färger jag har redan i år. Om jag saknar någon.... Dock han är redan förlåten men det vet han inte om.

      Radera