Öland

Öland
Solnedgång

söndag 12 juni 2016

Vart tog min helg vägen?

Hade massor jag hade tänkt göra denna helg. Har ju inte hunnit med knappt något av allt jag ville. Fast jag har hunnit få en köksö, få hem plissegardinen, klippa håret, tvätta, klippa gräset (fuskade lite och tog inte den yta där gräset växer dåligt), köpt nya skor att vandra runt i osv. Men jag hade hoppats på mer. Jag vaknade rätt tidigt och kom upp tidigare än jag brukar. Så jag hann att köpa frukostbröd på konditoriet och lite annat att komplettera frukost med. Makens dotter med sambo sov över så vi hann fixa allt innan de kom upp.


Idag har vi tre småfågelungar som ger sina föräldrar en slitig närvaro. Det är väldans vad de gapar efter mat. Vattna mina blommor hann jag också med. Tyvärr hann jag upptäcka att två var smittade med ohyra. Funderade på hur fasiken jag skulle göra men efter lite rådfrågning så hamnade de ute på baksidan. Förhoppningsvis dör lusen men inte orkidéer. Annars hade jag iaf fått slänga dem. Får se vad det leder till. Maken for en runda till Kalmar och dottern med sambo till Borgholm. Själv fick jag motionera gräsklipparen. Höll på till bensinen tog slut. Sen blev det fika paus innan jag fyllde på mer och klippte färdigt. Maken gick ut och gjorde sitt lilla helgprojekt klart.


Vi kan säga att våra helger kommer vara rätt arbetskrävande ett tag framöver. Packade och gjorde det sista medan maken underhöll min bror. Hans dotter med sällskap hade åkt hemåt några timmar tidigare. Sen var det dags att åka. Ett snabbt stopp hos mina föräldrar. Hade köpt Mozart kulor till mamma. Därefter var det till att köra vidare. Är nu på plats och packat upp det mesta tror jag. Ska bara borsta tänderna och ta fram lite kläder. Behöver sova lite innan det är dags att stiga upp och påbörja en ny arbetsvecka. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar