Öland

Öland
Solnedgång

måndag 27 juni 2016

När man skrämmer sig själv

Trött som attan kom jag både upp och in i duschen före maken i morse. Men det var mer på vilja än av pigghet. Hade lyckats att skrapa ihop 5 timmar sömn. Tog mig till jobbet i tid och fick dagen att gå alldeles för fort. Det största jag lyckades göra av nöje var att fixa lite jordgubbar när jag sprang förbi på lunchen, Plötsligt hade klockan passerat 17 och jag borde ha gått för en halvtimme tidigare.


Skulle bara ta mina biljetter för resan i morgon och upptäcker att tåget inte skulle gå förrän 9,31 och jag skulle vara framme 11,30. Flyget skulle avgå 11,55. Att vara ute i god tid var inget jag hade varit när jag bokade denna resa. Nåväl resebolaget stänger växeln redan 17. Det blir till att fixa tidigt som attan i morgon. Eller hoppa på ett tidigare tåg och hoppas att biljetten funkar iaf.


Väl hemma hade maken redan kommit. Blev bara till att kliva in för att kliva ut igen. Maken behövde handla i butiken som stängde redan 18 och det vara 20 min kvar. Fick bli bilen annars hade vi inte hunnit. Bygghandel är inte det roligaste jag vet så jag tog butiken jämte. Hann både kolla igenom butiken, hitta något jag ville ha och handla samt gå tillbaka till maken. Då hade han kommit till kassan. Sedan säger de att vi kvinnor aldrig blir klar i affärer....


Blev ett stopp på ica på vägen hem. Lite mat behövde handlas. Magen tycker om lite mat iaf. Handlade så jag kan få med lite frukost till i morgon också. Om jag hinner göra den. För efter promenaden till andra änden kom jag på att jag skulle kolla datumen på biljetterna. Jodå, jag hade glömt att köpa ut de nya biljetterna. Blev tvungen att omboka pga utbildning förra veckan.


I morgon skulle jag behöva ta mig till jobbet och printa ut de nya biljetterna innan jag behöver åka. Dock tar det en timma att gå fram och tillbaka. Funderar på att kolla om cykeln har luft. Då fixar jag det på halva tiden. Eller får jag hoppas att jag kommer åt dem via telefonen. Nåja om jag lägger mig nu finns chansen att jag hinner fixa det i morgon. Vill helst veta att jag kommer både fram och tillbaka. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar