Öland

Öland
Solnedgång

söndag 26 juni 2016

Då var denna ledigheten över

Tänk att 5 dagar kan gå fort. Var ju inte många dagar sedan jag började ledigheten ju. 5 Långa dagar var beställda fast så här efteråt känns det som om det bara var 1,5 dagar. Nåja två veckor kvar sen har jag semester och är ledig igen. Och av dessa dagar är två på resande fot. Redan på tisdag morgon åker jag. Kommer hem efter midnatt torsdag morgon. Torsdagen lär nog inte bli så effektiv om jag ska vara på plats redan 07,30.


Vaknade för tidigt idag också men somnade om. Sovit oroligt mest hela natten. Kan kanske bero på de rejäla knallarna som kom efter midnatt? Ogillar åska rejält. Och i natt var den riktigt nära. Inte blev det bättre att maken skulle in och prata med mig. Men till sist somnade jag för att vakna typ varannan timme. Något sliten nu alltså.


När jag väl vaknade något väl sent gick det fort upp. Fixade blommorna efter frukost och idag kom jag ihåg de två jag ställde ut pga av ohyra för två veckor sedan. De lever fortfarande, den ena har tom en ny blomstängel på nära 2,5 dm. De verkar alltså trivas utomhus. Kanske skulle ställa ut alla orkidéerna? Fast då dör de väl för mig allihop.


Fick besök av min bror som tyckte han hade lite att göra. För vem åker frivilligt fram och tillbaka över Ölandsbron en dag som denna? Och visst hade det varit en olycka när han kom. Fattar inte varför folk "glömmer" att de har husvagn på släpet och chansar hej vilt. Hade tydligt tyckt att avståndet var så långt mellan bilarna att han kunde smita ut på en 80 väg. Tycker synd om den som fick lägga sin bil i diket för att inte köra på den som smet ut. Man brukar nämligen med jämna mellanrum släppa ut bilarna som står och vill ut.


Medan bror var på besök tog jag mig en tur. Blev skogen idag och nu har blåbären börjat. Finns det något godare än solvarma blåbär? Och då helst i början på säsongen. Tog lite extra lång tid att gå rundan idag. Å andra sidan kan jag inte påstå att jag var vrålhungrig när jag väl kom hem för det blev rätt många blåbär.Trots detta passade vi på att äta när jag väl var tillbaka. Blev rester idag också.


Därefter får tiden om möjligt ännu fortare och nu sitter jag i sängen och ska snart krypa ner. Tänder som ska borstas och ett armband som ska laddas klart men  sen så. Hoppas på en något svalare dag i morgon. Vore skönt att inte vara svettig innan man har kommit halvvägs till jobbet. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar