Öland

Öland
Solnedgång

måndag 6 juni 2016

Lång helg

Vaknade redan igår och tyckte helgen var lång. Så idag tyckte kroppen att 05,30 var en bra tid att vakna på. Var inte riktigt överens med den. Tog på ögonbindeln och somnade om. Lyckades sova ett par timmar till. Sen steg jag väl inte direkt upp men satte mig upp och försökte komma underfund med vad som hade hänt runt om i världen. Inget upphetsande ting iaf kunde jag konstatera.


När jag väl var uppe och i ordning började jag med att slå in paketet som delades ut på eftermiddagen. Plockade runt en del. Packade ihop mina saker. Slängde sopor och letade upp mer som kunde bäras ut och slängas. Fick en ren hall efter att ha burit ut kartongerna som har stått där ett tag. Blev riktigt fint. (Förhoppningsvis får den fortsätta vara ren ett tag på saker som ska bäras ut och kastas.) Det har också börjat bli så varmt och fint om dagarna att jag drog för vertikalgardinerna och vinklade lite.


Efter ett tag var det dags att åka. Skulle en runda runt yngsta brodern med familj. Hans sambo fyller år på fredag men jag firade henne lite tidigare. Och kommer man själv får an mycket tid med både barn och hundar. Ingen annan som pockar på uppmärksamheten. Hade med mig lite smått och gott till sonen också. Dels sån han glömde när han var och hälsade på sist samt lite som jag har skaffat till honom enligt löfte. Fixade lite jordgubbar också. Dessa tog vi istället för kakor osv. Brodern min kallade det middag. Så när alla hade ätit klart så delade sambon och jag de sista och kallade dem efterrätt. Vi åt dem ju inte på tallrik.


Fick åka lite tidigare än vad som hade varit trevligt men vägen till lägenheten är lång. Hann iaf tillbaka så jag kunde komma ut en runda och få några steg. Lyckades inte riktigt helt med samtliga jag vill ha men veckokvoten är uppfylld. Har packat upp och hunnit prata med maken som är i Portugal denna vecka. Vart har jag ingen susning om men han ska komma tillbaka i slutet av denna vecka. Har alltså inte firat nationaldagen alls.


Har tagit en del kort idag med mobilen som nu inte vill låta mig flytta över bilderna. Hmm vet att jag har glapp i sladden. Behöver nog köpa en ny men det får bli till helgen eller nästa vecka. För denna är redan fullbokad. Nu är det dags att sova. Lång dag i morgon med intern processrevision av det tyngre slaget. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar