Öland

Öland
Solnedgång

måndag 20 juni 2016

Halva arbetsveckan avslutad

Attans så trött kom jag upp i morse. Och till slut även iväg till jobbet även om det tog emot. Men hade lite tur för mobilnätet låg nere mer eller mindre hela dagen. Har jag sagt att jag endast har en mobil?? Så efter att chefen hade försökt att 6 gånger och ytterligare någon ytterligare ett par gånger utan att jag kunde höra dem så gav de upp. Sen fick jag vara i fred. Inte alls fel.


Om jag hade tur med telefonen hade jag desto mer otur med datorn. Vi byter system under semestern men innan dess måste jag ladda upp en hög med siffror i det nya. Testmiljön kommer jag åt men inte det nya. Fick mitt lösen ord resetat men inte katten hjälpte det. Så i morgon kommer IT chefen i Italien till mig och ska hjälpa mig. Man kan inte säga annat utan att de ställer upp när man har problem iaf.


Nåväl till slut gav jag upp och gick hem. Klockan hade ändå passerat halv fem och jag hade slutat en kvart tidigare iaf. Väl hemma lyckades jag låsa ytterdörren istället för att låsa upp. Gissa de tankar som dök upp i skallen. Fast det var bara maken som tog ett tåg tidigare än han brukar. Efter lite kort vila tog vi på oss skorna och gick till andra änden och Ebba med flock. Man får alltid ett så varmt välkomnande när man kommer. Fast först efter en rejäl utskällning.


Efter ett tag så tackade vi för oss och gick hem. Nu är det dags att krypa ner. Behöver packa ihop min väska i morgon. Ska ta tåget straxt efter halv fem tänkte jag. Och efter jobbet hinner jag inte packa. Tänker dock fuska i morgon och inte gå utan att ta bilen till jobbet. Men då hinner jag ändå bara hem och hämta väskan och gå till stationen. Säger därmed god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar