Öland

Öland
Solnedgång

lördag 4 juni 2016

När inget blir som man tänkte

Eller jo, jag klippte min sista del idag av gräsmattan. Men inte har vi gått på loppmarknaden inne i Borgholm gubben och jag. Fast jag åkte in och gick som hastigast fram och tillbaka. Dock småregnade det så alla hade plast över sina bord eller så packade de ihop. Så inga köp alls. Billigt och bra. Fast jag funderade på en taklampa till brorsans sambo som fyller år nästa vecka. De ville ha under 10% av nypriset. Men trodde inte de ville ha den så det blev inget.


Dock var jag hos hälsokostbutiken och handlade lite mer örtpastiller. Dyra men det gick inte åt mer än en knapp halv ask innan jag fick tillbaka mina stämband. Och sån hjälp tänker jag se till att alltid ha hemma så nu finns det två oöppnade askar. En för övernattningslägenheten och en för huset. Funderar på om jag kanske skulle ha den halva som är kvar på jobbet.


Jag har iaf fått all tvätt tvättad och redan påfyllnad av tvättkorgen. Vi har även haft besök av ett par som ville kolla in huset. Intresserad av samma hus men då det inte finns som visningshus bad de om att få se vårt. En promenad har vi också hunnit med. Men inte en pinal har lämnat garaget. Så nu behöver jag stiga upp tidigt i morgon så vi kan iaf få ut en hel del av prylarna så maken slipper tömma allt själv på torsdag.


Maken har iofs rensat en nedrans massa ogräs medan jag klippte gräset igår kväll och i förmiddags. Dock var jag i Borgholm medan maken klippte det sista. Och frågan är om man ska klippa det en gång till innan jag åker på måndag? Annars lär jag behöva göra det när jag kommer nästa helg. Gräs brukar inte behöva mycket regn för att växa.


Nu funderar jag på att slå ihop datorn och förbereda lite inför morgondagen. Funderar på hur många skjortor maken behöver ha strukna. För jag vill ändå stryka en klänning och då kan jag lika gärna ta en skjorta eller två också. Eller så sover jag på saken och hoppas att den funderingen försvinner med sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar