Öland

Öland
Solnedgång

lördag 18 juni 2016

En dag då man inte gör något

En sån har jag haft idag. Kom upp tidigare än jag brukar vakna. Men det är bra för då har man lång tid på sig att göra ingenting. Maken har roat sig med sitt garage. Vad som dock har blivit gjort fast jag inte gör något är följande:


Renbäddat
Tömd tvätt korg
Mina kläder är rena, ihopvikta och lagda på sin plats. (Maken får vika och plocka in sina själv men rena är de.)
2/3 av gräsmattan är klippt
Mat är fixad
24 000 steg är gångna
Kontroll av hur man monterar plissergardinen är gjord. Tom fotade en för att se. Onödigt att fota mer för det såg precis likadant ut.
Och lite annat som är fixad bara för att jag kunde och ville


Sen har jag inte hunnit med speciellt mycket mer. Jo att se till att det gör rejält ont i ena höften, benet och ryggslut. Det var värst när vi var ute och gick. Fast maken ville vi skulle gå i högre tempo. Det hade han gärna fått göra men jag gjorde det inte. Skulle nog inte ha gått alls men jag ville ut till skogen.


Nu ska jag sova. Hoppas att värken har försvunnit till i morgon för då ska resten av gräsmattan klippas och alla andra söndags nöjen som jag har men som inte räknas som att göra något. Har jag tur hinner jag kanske sitta ner och måla lite. Men det är högst osäkert. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar