Öland

Öland
Solnedgång

måndag 13 juni 2016

Effektiv dag

Trött när jag vaknade men kom upp och iväg till jobbet i hyfsad tid. Chefen tog ledigt så vi gjorde vad vi tyckte var viktigast. Hann städa undan merparten av det som hände förra veckan. Inklusive reklamera en hög och fick därmed tillbaka min arbetsyta. Hann få ett nytt case som kommer att kräva en hel del jobb men var iaf när jag gick hem under kontroll.


Till lunch hade jag hunnit att gå mer än hälften av dagens steg. De som jag har som mål iaf. Blev bjuden på glass. Hela företaget blev, bara tacka att ta emot. Det var dessutom väldigt varmt och skönt så det gjorde inte alls. Hann fixa mötet vi skulle haft förra veckan om vi hade haft tid. Hann förbereda en del för morgondagen också. Hade tänkt att smita en aning tidigare så det blev bara en aning senare.


Hann möte maken på stationen. Hem en runda och åt lite innan vi åkte in till Växjö. Maken behövde prylar till garaget och jag behövde lite tunna leggings. Fast när vi var och handlade makens prylar passade jag på att plocka till mig ett par dunkar ogräsättika. Skulle vara en lite mer koncentrerad än den jag köpte i lördags. Får väl testa båda och se vilken som är effektivast. Denna hade dock ett trevligare pris.


När jag var och köpte leggings råkade jag titta på en kjol. Maken letade rätt på något han  tyckte bättre om, som jag toppade men en ännu bättre för att maken skulle hitta snäppet bättre. Det slutade med en kjol som var långt i från den första som var svart men inte lika färgrik som jag brukar gilla. Den är dock av sådan karaktär att den känns somrig men inte mer än att med ett par tjockare strumpbyxor kommer den att funka även vintertid. Behagligt material var det i den också. Och det var skillnaden med alla kjolar mellan den första och den jag till slut köpte. Sen hade vi fått nog och åkte hem. Eller mer exakt jag fick köra.


Väl hemma smet jag in i duschen. Passade på att köra mask först. Men håret har nu hunnit att bli nästan torrt. Måste snart bestämma mig om det ska vara varmt i morgon eller ej. Kommer att sitta i ett konferensrum hela morgondagen och större delen av onsdag. Nåja, det blir både undervisning och en del strategi. Sen ska bara chefen övertygas om att det är rätt. Nu stänger jag ner datorn så jag kan göra det sista. Kanske kan vara något piggare i morgon då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar