Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 9 juni 2016

Med målet kortare dag

Maken kom hem igår straxt före midnatt. Måste erkänna att när klockan sedan ringde runt 05 i morse var man inte så kaxig. Men jag kom upp så jag hann till jobbet hyfsat tidigt. Hann göra det jag hade planerat och påbörja lite av det som jag inte hade en aning om. Allt innan kollegan från Kungsör skulle hämtas. Sen hann jag med lite till innan vi var tvungna att äta för att hinna till en leverantörsrevision på eftermiddagen.


Väl åter på jobbet och kollegan åter lämnad på stationen passade jag på att göra lite till. Allt för att kunna smita någorlunda tidigt i morgon efter middag. Vet att den kollega som har haft två tuffa dagar ska sluta tidigare. Chefen har också kallat på ett möte mot slutet på dagen. Alltså kommer jag inte kunna gå före 15,30. Hinner därmed inte ta tåget 15,37 utan får ta ett tåg senare. Blir rätt lång dag i morgon också. Men i kväll vill jag hinna släcka och somna före midnatt.


Maken hade lämnat lägenheten till jag var hemma. Men han hade tagit med sig allt jag hade förberett. Har redan packat det mesta som jag ska ta med mig på tåget hem. Behöver alltså ha väskan helt klar till jag slutar i morgon. Kommer bara hinna rusa in och hämta väskan för att rusa till stationen. Gäller att jag kommer ihåg allt ikväll.


Innan jag lägger mig behöver jag hinna vattna blommorna, fixa disken och förbereda maten till lunch i morgon. Och som jag skrev ovan ha väskan klar. Hoppas komma upp en aning tidigare i morgon mest för att hinna till jobbet ytterligare lite tidigare. Vet att jag har en hög möten, några filer som ska göras klara samt en hög med leverantörer att jaga. Men det är fredag så vissa av leverantörerna tar helg redan vid lunch så jag behöver komma i kontakt med dem innan dess. Men lite fakta måste krävas fram först. Lika bra att gör det sista så jag kommer upp. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar