Öland

Öland
Solnedgång

fredag 17 juni 2016

Äntligen

Ju längre veckan har gått ju tröttare har jag blivit. I morse var det ett under att jag kom upp överhuvudtaget. Men upp kom jag och väskan fick jag ordning på. Även den som skulle med till jobbet. Att jag inte fick med någon lunch kan vi ta en annan dag. Som tur är kan man köpa paj och sallad på jobbet om man även glömmer att beställa lunch när man väl är på plats. Vilket jag också gjorda. Sa jag att jag var trött idag?


Började dagen med nästan 4 timmar italiensk engelska. De första två både hängde jag med på och fattade men de sista kan jag inte skryta med det. Men det finns iaf en bra instruktion enligt den som försökte lära mig något. Som tur var så hade vi varit smarta nog inne på det delade kontoret och bunkrat upp med både frukt och godis när vi kom tillbaka. Dock ska jag nog kolla upp kiwi lite. Sticker rätt bra på tungan och i halsen var gång jag äter det numera. Hoppas bara det beror på att den kanske inte varit helt mogen och inget annat.


Lite innan flextiden började smet jag hem. Då hade jag tom hoppat över nästa vecka. Ska förvisso bara jobba två dagar men det vore lite synd att missa de lediga dagarna. Väl hemma var det bara att kliva in i bilen. Tror jag sov innan vi kommit ut ur Alvesta. Vaknade till i Lessebo så jag kunde få en glass för att sedan somna om igen. Vaknade i Kalmar. Medan maken sprang in på Bauhaus så smet jag in på CG. Skulle handla lite till maken men det blev lite till mig med.


När jag ändå handlade köpte jag både stek och färs. Steken gjorde jag iordning och ställde in i ugnen. Tänkte vi kunde äta den i morgon. Regnade ju så tänkte passa på. Hmmm inte ens halva kvar. Ok jag smakade en tunn skiva bara för att kolla att den gick att äta. Maken var noggrannare i sin kontroll för halva försvann. Nåja får väl hitta på något annat i värsta fall i morgon.


Somnade om när bilen började rulla igen. Dock stannade vi i Köpingsvik och handla mejerivarorna. Och lite annat. Regnade gjorde det från Kalmar och hem. Men vi ska tydligen behöva regnet så det får väl hålla på en stund till. Fågelungarna har vuxit en del den här veckan. Försökte dock inte ens fota dem idag.


Nu är det dags att krypa ner och sova. Behöver tvätta i morgon. Maken ville jobba i garaget. Om det slutar regnar och torka till så ska jag klippa gräset också. Men för övrigt tänkte jag försöka vila. Och kan jag även sova en del. Kan ju börja redan nu. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar