Öland

Öland
Solnedgång

fredag 3 juni 2016

När verkligheten kommer ikapp

Eller iaf sömnbristen då blir man trött. Dessvärre blir man inte ett dugg piggare av värmen. Men jag kom upp i tid och jag gick till jobbet fast maken erbjöd sig att köra mig. Kan tala om att det var rejält varmt redan då. Gick så fort jag vågade utan att bli för varm. Man ska jobba med själv hela dagen utan att det rinner om en.


Hann och fixa det jag inte hann igår. Samt förbereda dels mötet som jag flyttade, resan till Malmö och den utbildningen som är där på måndag samt inför besöket av kollegorna från Italien veckan efter. Sen såg jag till att komma in i testmiljön. Men när allt det var klart tyckte jag att det räckte för idag och gick hem. Maken hade lovat att hämta mig men jag kände att trots att det var väl varmt att jag behövde gå.


Att maken hann ta sig hem, packa klart, ta hand om disken och börja bära ut gjorde inte alls ont. Dock såg jag till att byta kläder när jag väl kom fram. Bytte om till shorts, vita sådana men som tur var har de blå brodyr i nerkanten så man ser var shortsen tar slut och benen börjar. För det var värst var de var vita. Benen alltså.


Ett snabbt stopp i Lessebo. Maken bjöd på vatten och glass. Därefter raka vägen hem. Orkade inte ens handla. Men maken hade mat med sig till sig och jag har till frukost i morgon. Har tom plockat upp till maten i morgon från frysen. Tänkte se om jag kan tömma ur den lite. Packade upp maten sen gick jag ut och började klippa gräset. Som vanligt klipper jag till tanken tar slut sen får maken ta över. Han klippt klart den yta jag hade påbörjat sen besökte han grannen. Själv gick jag in och packade upp min väska.


Har förberett tvättmaskinen så det bara är att starta den när jag vaknar. Rätt smart att sen passa på att kolla igenom vad som har hänt på nätet medan den första maskinen jobbar. När andra är igång så fixar man till sig sen är man ledig resten av dagen. Fast det klart jag har lovat maken att dels klippa yta nr 2 samt att tömma garaget så han kan börja isolera nästa helg. Å andra sidan har han lovat att jag ska hinna besöka Borgholm. Sen får vi se om han följer med eller ej. Tydligen något på gång där i morgon.


Dags att försöka komma ikapp lite förlorad sömn. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar