Öland

Öland
Solnedgång

söndag 15 november 2015

Ytterligare en helg borta

Vet inte riktigt var de tar vägen. Vet heller inte riktigt vad jag gör för jag hinner ju inte med något och ändå poff borta. Ok denna dag kom jag inte upp speciellt tidigt och sedan blev jag sittande en bra stund. Men jag kom upp. Blommorna fick vatten innan jag gick ut och hjälpte maken en stund. Lagade dock mat under tiden så det blev en del spring. Bra med hemmagjord pulled chicken. Den sköter sig nästan helt själv, man får bara hålla ögonen på den lite då och då.

Innan det blev mörkt fick dock maken vara snäll och ta paus för jag ville ut och gå och han ville följa med. Går man med maken går det betydligt fortare än när jag går själv. Men vi hann gå längre än jag trodde och jag behövde duscha när vi väl var hemma igen. Fast  först så åt vi. Blev en hel del över så denna vecka finns det risk för att maken kommer att kackla till slut för det var visst ett hel kilo kycklingfilé jag gjorde den på.


Bjöd grannen på fika innan vi åkte. Kom iväg i hyfsat tidigt så nu är allt uppackat och jag är nästan klar för sängen. För trots klockan var mycket innan jag vaknade är jag redan trött. Sova kan vara ett smart drag då. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar