Öland

Öland
Solnedgång

söndag 8 november 2015

Typisk höstdag

Regnade när jag la mig igår och under natten har det blåst av och till. Det gjorde det när jag vaknade i morse också. Så jag låg kvarså länge det gick. Hade tänkt mig en lat dag men med en hyfsad promenad. När det blåser är det svårt att motivera en lång promenad. Därmed blev det bara en kort på eftermiddagen.


Blommorna har fått sitt. Tvätten som hängdes igår har blivit ihopvikt och hamnat på sin plats. Passade på att rätta lottot och förnya det. Fick 40 kr och förnyad lapp. Konstaterade att det räckte nog till en kopp kaffe till maken men inte mycket mer. Maken är förkyld och har hållit sig lugn hela helgen.


Fixat pappen en farsdagspresent. Fick bli en upplevelse present. Dvs ett paket kaffe och ett par påsar med fågelfrö. Han gillar att mata så det går åt mängder och nu kan han ta sig en kopp kaffe medan fåglarna äter. Har även lämnat den och en påse med loppisprylar som min mor efterlyste. Har lite till i lägenheten som lämnas till nästa helg.


Nu är jag på plats, väskan är uppackad och jag nästan nerbäddad. Har fått ihop alla steg och några till idag trots utebliven långpromenad. Dags att säga god natt och försöka sova. Orkar jag upp så tänkte jag gå till jobbet i morgon. Hur det går lär jag upptäcka i morgon. Cykling räknas inte nämligen men promenader görs samt att om jag går fram och tillbaka så har jag nästan fixat stegen bara där. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar