Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 17 november 2015

En dag till

Sov lite illa, vaknade av och till och fick inte luft. Nåja det fick bli en lugn idag och en sakta promenad till jobbet. Men tänkte att frisk luft inte kan skada och det är nyttigare att gå än att köra bil. Klarade mig till jobbet men bara halvvägs hem innan det började regna. Har min vinterjacka som jag fick byta om till.


Blev en tur runt bokhandeln innan mataffären. Skulle egentligen bara titta men kom hem med både block och pennor. Förvisso akvarellpennor men jag tycker bäst om att färglägga med dem. Ser ut att finnas några riktigt roliga motiv i den. Får se om det är det när det kommer till kritan också. Har inte testat än ska göra det till helgen tror jag. Om jag kan hålla mig till dess.


I affären kom jag ihåg både hushållspapper och tandkräm idag. (Bröd också vilket underlättade när jag skulle äta senare. Det var nämligen slut.) Men sen gick det hemåt. Regnade fortfarande så det var inget roligt att gå. Och dagens motion var redan räddad. Frågan är om man inte skulle försöka hitta på något roligare sätt att motionera på än promenader. Färglägga bilder lär inte ge motion. Nåja det får bli en fundering att klura på.

Nej nu är det åter dags att sova. Hoppas få sova lite bättre i natt. God natt.

2 kommentarer:

  1. Att färglägga motionerar ju hjärnan - och ger den mera ro. Och, så motionerar det motoriken i handen.
    Och, den kreativa ådran får motion, med. ;)

    Just den där boken är jag mycket nyfiken på. Har sett på Facebook flera som visat upp sina alster ur den, och dom blir så snygga, och roliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns hur fina motiv i den som helst som man kan gör väldigt fina om man vill och har tålamod. Fast jag skulle kanske ha lite tuschpennor också att färglägga med.... Boken var inte ibland de dyraste även om den inte heller tillhörde de billigaste.

      Radera