Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 12 november 2015

Trött

Kom nästan i säng i tid igår men var iaf tidig morgon idag. Var på jobbet på förväntad tid och på utsatt tid hade jag allt klart och jobbets bil färdig för medpassagerare. Vi var tre som skulle iväg. Jag hade min agenda och de övriga två hade sin. Dock bestämde vi att 12,30 skulle vi höras av och kolla läget. 1,5timme till fick det bli till nästa avstämning.


Ska villigt erkänna att jag ringde en kvart tidigare. Vi skulle mötas upp och avrunda dagen tillsammans. De hittade äntligen det som de hade letat efter sedan de kom. Och så blev det bara en kort tur för att hitta kaffe med laktosfri mjölk. Visade sig inte vara helt enkelt. Ingen av dem som sålde kaffe kunde erbjuda detta. Det kunde dock Mönsterås industriers gemensamma utställning. Vi tackar för detta!


Stötte på en hel del leverantörer. De som låg efter med sina svar på reklamationer fick en kopia som påminnelse. (Så elak är jag.) De som hade eller håller på att förnya sina certifikat fick en påminnelse om att vi behöver en inscannad kopia. Passade på att informera några om lite gemensamt arbete om statusen hos oss. Sen springer man på en massa gamla leverantörer och kollegor. Alltid roligt att se att det går bra för dem.


Men måste erkänna att det var attans så skönt att få sätta sig i bilen och åka hem. Jag körde dit och ena kollegan hem. Jag sa att vi skulle vara hemma till 17 men klockan hann bli nästan 18. Men då var vi klara. Bil återlämnad osv. Det var också attans så skönt att få sätta sig i bilen och köra de lilla bit som jag har till lägenheten. Hade bara gått 12 000 steg på mässan. Har därmed inte gått speciellt många steg hemma. Har dock ätit, diskat, beundrat min kaktus där knoppen nu håller på att slå ut och packat merparten inför helgen.

Ska straxt avsluta dagen då jag är rejält trött. Säger med detta God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar