Öland

Öland
Solnedgång

fredag 27 november 2015

Poff och fredagen var borta

Hann inte riktigt med igår heller. Och då var jag ändå uppe till 23,30. Japp, jag var trött i morse men var på jobbet i tid trots det. Kan iofs bero på att maken körde mig dit istället för att jag gick. I ett föregående liv hade jag en kollega som sa att kom man tid fick man gå hem sent eller något i den stilen. Precis vad jag gjorde. Väldigt länge sedan jag åkte hem så sent en fredag.


Vi passerade "Kosta mycket" som jag kallar det. Eller lite mer exakt Kosta julmarknad. Väldigt fint och mysigt när det är mörkt. Köpte dock endast två saker som ev blir julklappar, maken fick lite mat, jag köpte mig en glass (ja, det gjorde rejält ont i magen men det låtsades jag inte om) och så en påse målarböcker. Det var faktiskt till bättre pris än vad jag tidigare har sett. Och så hittade jag - vilket jag också köpte - ett antal som jag inte har sett någon annanstans. Men de övriga böckerna var rejält mycket billigare än vad de brukar vara.


Stötte även på min bror och min far. De var också där men de skulle till jaktbutiken och köpa fiskesaker.  Kommer ev och hälsar på i morgon. Har lite svårt att tro att de kommer nu. Väl framme så blev bilen urpackade och sakerna uppackade. Hade även passerat ICA på vägen så när middagen för morgondagen fixad. Blir Taco's om allt blir som det är tänkt.


Dock behöver jag nu krypa ner och sova. Kompisen som skulle komma denna helg har fått förhinder. Vi skulle ha besökt Kalmar Slott och dess julmarknad. Nu följer maken med i stället så vi kommer att försöka vara där när det öppnar. Och då behöver jag somna i tid. Eller iaf någorlunda i tid. Säger därmed god natt. (Och bilderna är gamla så pyntat är det inte än.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar