Öland

Öland
Solnedgång

måndag 9 november 2015

Första avklarad

Dagen denna vecka. Kom i jobbet i tid men blev en aning sen därifrån. Hann dock möta maken på stationen. Hade inte fått ihop tillräckligt med steg. Kom alltså inte iväg så jag kunde gå, Hoppas vakna lite tidigare och mer utvilad i morgon. Fast på vägen hem var jag rätt nöjd att jag inte hann gå. Jisses som det blåste. Var rätt seg när jag mötte upp maken så det blev ingen längre runda innan vi handlade utan det behövdes mer steg.


Gick iaf hem och åt för att senare gå en runda till. Nu blåste det inte bara utan regnade också. Får hoppas jackan hinner torka tills i morgon. Får nog hämta min poncho från cykelkorgen och börja använda den. Annars lär jag inte behöva duscha så ofta för att bli blöt dagar som denna. Bara att tvåla in sig när man kommer hem och skölja av.


Inte ens efter andra rundan hade jag tillräckligt med steg då kan Ni tänka Er vilket trist väder det var. Hade ett antal hundra steg kvar. Om Ni anar vad man kan vara påhittig för att gå ihop steg i en mycket liten lägenhet. Har dock fixat det med råge. (Dock inte lika bra som i lördags.) För att gå till något annat har jag bokat tid för att tvätta på torsdag em även om det kanske vore bättre med i morgon. Fast det var inte bokat då heller så det går att byta om jag känner för det och har tur.


Jag har även gått igenom kryddorna. Börja sina i huset och jag har för tillfället betydligt mer och fler i lägenheten än vad jag använder. Har alltså packat ner de jag inte använder här. Har också därmed fått bättre ordning på det jag behöver här.

Nu är det dock att sova igen. Får fortsätta i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar