Öland

Öland
Solnedgång

måndag 30 november 2015

Nedräkningen har börjat

Det var inte helt enkelt att sova med blåsten utanför i natt. Gck bra till grannens blomkruka for i backen eller vad det nu var. Men det hördes bra. Trodd jag skulle vara tröttare änr väckarklockan ringde men jag var uppe i tid för att hinna gå till jobbet. Blåsigt fortfarande, lite klättrande över träd som fallit över gå vägen och så började det regna när jag hade knappa 10 min kvar att gå till jobbet. Dock var det en kvart hem så det var lika bra att fortsätta gå.


Väldans fint väder mitt på dagen om än fortfarande blåsigt. Förstår dock inte varför det måste vara mörkt både när man går till jobbet samt därifrån. Och värre ska det bli innan det vänder. Men snart så, är vi ändå där. Då det vänder och sakta blir ljusare. Inte utan att man ser fram emot den tiden. Gick bättre att gå hem från jobbet. Behövde varken klättra över träd eller bli blöt.


Lämnade bara in väskan när jag kom hem sedan jag gick jag till leksaksaffären och köpte en julklapp. Den för tillfället yngste medlemmen har nu en julklapp som väntar. Plockade upp maken på stationen och gick och handlade mat. Behöver någon som kan bära åt mig. Den gick vi hem med och ställde där den skulle vara sen gick vi tillsammans och köpte ytterligare 2 julklappar. Ska vi hålla den här takten är vi klara i slutet på veckan. Ska inte köpa så många i år. Helt underbart.


4 dagar kvar att jobba denna veckan och så får jag 3! dagars helg. Har fått ledigt på måndag. Gör inte det minsta ont. Ska inte göra ett skit mer än möjligen njuta. Det är dit jag har påbörjat min nedräkning. Därefter är det 4 dagar, helg, 5 dagar, helg och tre dagar sen långhelg igen. Skall dock jobba mellan jul och nyår. Satsar på att få ledigt vecka 1. Gör heller inte ont.

Men nog om det, nu är det dags att sova så det kan bli en dag mindre att jobba före helgen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar