Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 17 oktober 2017

Tiden går fort när man har roligt

Vaknade som vanligt hemma i morse. Hade ätit frukost och var klar i god tid före hämtning. Så i morgon blir jag hämtade en halvtimma tidigare. Kommer dock inte kunna börja revidera tidigare än beslutat men jag kommer att kunna fixa till mejlen, Snygga till svaren jag fick ihop idag. Börja fila på filen jag ska ha klar till presentationen av det jag hittar. För jag har hittat en del dock är en del kopplade till att vi går från en standard till en annan. Lägg sedan på kundkrav och avvikelserna är ett faktum.




Idag hade vi så roligt att klockan var över 19 innan jag var tillbaka på hotellet. Så timmars arbetsdagar lär chefen få justera lite när jag väl är hemma igen. Behöver inte ha igen det i pengar men gärna i ledighet. Storleken av lunch var så stor att middag nu i kväll är väl lyxigt. Ett äpple och lite nötter och man var lika stinn igen.




Väl tillbaka på hotellet blev det ett snabbt samtal till maken sen tog jag mig en promenad. Får inte ihop samtliga steg men jag har iaf lyckats att rädda halva mängden. Eller kanske en aning mer. Har inte kollat än men en timma innan jag var tillbaka från promenaden så var jag 50% räddade. Och sen blev det ju en timme till. Och det borde ha gett några steg till hoppas jag.




Nu återstår att borsta tänderna. Egentligen borde jag jobba lite till men jag orkar inte. Hotellet är helt ok bortsett från att det är ganska lyhört och människan i rummet bredvid har en väckarklocka den inte vaknar av men jag gör. Den ringer dessutom ett antal gånger på kvällen också. Jag håller tummarna för att de har bytt gäst där. Nu mot tandborsten. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar