Öland

Öland
Solnedgång

fredag 27 oktober 2017

Bara en vecka kvar

Detta har också varit en dag. Säger de. Vaknade redan 03,46 och kunde inte somna om de första timmarna. Sen gick det bra. När det var en kvart kvar till klockan ringde. Lika bra att stiga upp med en gång. Fixade till mig till hälften innan jag släppte in maken i badrummet. Under tiden han var där klädde jag på mig, rev ur min säng, packade det sista som skulle med. Medan maken klädde på sig gjorde jag det sista i badrummet. Dvs borstade tänderna.


Maken smet ner med det mesta till bilen medan jag gjorde det sista och såg till att inte glömma matlådan denna gång. Det var uppehåll i morse så jag gick till jobbet trots erbjudande om skjuts. Tog den långa vägen till jobbet och var där betydligt tidigare än vanligt. Ingen minusflex där inte. Blev inte mycket i andra änden heller men lite blev det iaf.


Denna dag har gått åt till att planera framåt samt upptäcka att halva veckans utredningar var helt i onödan. Den ena stora saken var och har varit godkänd hela tiden om rätt tekniker hade blivit tillfrågad från början. Den andra var detaljer vi plockat från lagret efter att ha legat där i åratal. Som om jag inte hade kunnat göra annat i stället. Suck. Fick iaf lite trevliga mejl under dagen och det fick vara dagens höjdpunkter.


Blev hämtad nästan en timme senare än jag brukar bli om fredagarna men jag hade möten in i det sista. Och sen behöver man ju se till att man vet vad man ska göra när man är tillbaka på måndag. Lyckades dessutom att hålla mig vaken nästan hela vägen hem. Ett stopp i Kalmar blev det. Vilket gjorde att maken och jag kompromissade lite grann. Fast jag misstänker att vi båda anser oss vara vinnare.


Kom hem senare än vanligt så jag kom inte ut alls ikväll och det känns i huvudet nu. Dock blev all vit tvätt tvättad. Eller det sista vita ligger i tumlaren och torkar just nu. Bör straxt vara klart. Har förberett den mörka maskinen så det bara är att smyga upp och slå på maskinen i morgon bitti. Vi handlade inte på vägen hem idag. Så i jag behöver smita ner tidigt och köpa bröd i morgon. Frukost är rätt gott även om jag inte vill ha den före 9 numera.


Behöver få undan de sista utemöblerna denna helgen och helst få ner paviljongen och också. Så den är användbar nästa år också. Sen skulle jag vilja hinna ner till Borgholm innan affärerna stänger. Ska kolla upp priset på en tilltänkt julklapp till gudsonen. Misstänker väldans dyr om ens möjlig. Men om man är ute i tid kan man kanske få det att funka iaf. Men först sova bort skallavärken. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar