Öland

Öland
Solnedgång

måndag 16 oktober 2017

Ett kort inlägg

Kom upp i morse och hann förbereda det jag kunde innan jag kilade till jobbet. Var på plats i vanlig tid. En massa paniksaker som alla kom på skulle göras på den korta stund jag var där. Jag smet dock emellan med att boka mina tågbiljetter. Tyckte de var viktigare. 10:30 reste jag mig dessutom och gick. Tåget gick en timma senare och jag behövde dels få med mig jobbdatorn samt stuva om lite hemma innan tåget gick. Framförallt behövde jag hämta väskan. Jag hann med 5 min marginal.




Tåget var som omväxling i tid. Jag har dessutom en biljett som gav tillgång till fast track. Så plötsligt hade jag en bra stund extra på mig på flygplatsen. (Att sen flyget var en knapp halvtimme försenat är en annan historia.) Jag hann få ihop alla mina steg med marginal. Eller de som saknades efter att ha gått fram och tillbaka till jobbet.




Väl framme väntade bilen på mig och jag blev körd till hotellet. Kan säga att det finns vissa skillnader i körkulturer. Här betyder tydligen 80 på vägskylten att man måste hålla minst 80 och helst typ 120. Är glad att kollegorna härnere tyckte det var en bra idé med chaufför till mig. Annars hade jag fortfarande irrat runt.




Checkade in på hotellet typ 1,5 timmar efter att ha klivit av tåget. Har nu plockat fram kläder till i morgon. Ringt maken. Förberett det som ska med. Dvs dokumentation osv. Återstår gör att borsta tänderna och sova. Lär behövas för det är 12 timmars dagar de två närmaste dagarna och torsdag ska jag "bara" jobba vanlig dag för att sedan lägga till lika många timmar i resa. Med det önskar jag en god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar