Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 24 oktober 2017

Nja, bättre vet jag inte

Vaknade före väckarklockan. Var dessutom uppe och klar tidigare idag dock kom jag inte iväg speciellt mycket tidigare. Men lite blev det allt. Glömde dock ta mössan med mig och det kändes rejält. Dock inget regn varken till eller ifrån jobbet. Så det var uthärdligt. Blev inte en mycket bättre dag. Fick pyssla med allt möjligt utom mitt egna jobb kändes det som iaf.


Jag hann iaf göra två saker jag hade behövt göra igår. Mitt besök som jag skulle ha gjort idag blev flyttat till nästa vecka. Kommer dessutom mest troligt att få sällskap av en av våra kunders kvalitetsmänniskor. Fick frågan straxt före hemgång. Och alltid kan man väl lära sig något nytt tänkte jag och sa att det var ok att följa med mig. Fick även ett positivt besked. Jag får mest troligt sällskap de första dagarna under min semester om ett par veckor. Och det är alltid trevligt.


Väl hemma var det till att äta och få upp värmen i kroppen. Fast jag letade fram underställ, halsduk osv till promenaden en aning senare. Dock började det regna när jag väl kom ut så rundan blev väl kort. Men jag kom iaf ut. Hann tom in innan jag var lika blöt som i söndags. Blir jag inte förkyld nu så blir jag väl det aldrig.


Har hunnit med att prata med både dottern och maken som övergav mig i morse. Nu återstår att borsta tänderna, lägga fram kläder till i morgon. Tror att det regnar då också så lite varmare kläder att ha under regnkappan får det nog bli. Kanske lika bra att fixa det med en gång så jag får sova också. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar