Öland

Solnedgång

fredag 13 oktober 2017

Så vila(?) i två dagar

Jag kom och var klar så jag kunde åka med maken. Men dels var jag så trött och dels så visste jag att mycket mer skulle jag inte hinna röra mig idag så jag till slut iaf. Var på jobbet i bra tid fast jag ångrade mig några gånger. Hade ju jobbedatorn att bära på och går man 3,5 km som jag gjorde i morse så blev den tung. Hann dock spela lite pokemon på vägen dit och var ändå så jag byggde på flexen.

Första timmarna var det rena kaoset. Sen fick min laptop nojjan så pass att den hamnade hos IT drygt halva dagen. Eller jag hann hämta den innan jag gick hem iaf men inte starta upp den. Chefen ville ha hjälp under tiden. Dels missade han den lilla detaljen att laptopen var på utflykt samt att tala om vad det gällde. Jag hade hunnit fixa det innan laptopen fick nog och levde sitt egna liv.

Maken hämtade mig en aning tidigare men inte mycket. Blev till att lämna in 50 års present på vägen. Grattis igen om du läser. Och sen var vi och hämtade mig lite vinterjobb. Kommer att visa när jag har fått hem allt och kan börja. Meningen är att det ska vara klart till våren/försommaren. Dock behöver jag (läs mest troligen maken) fixa lite i trädgården också innan det är helt klart. Men det som går att förbereda inomhus tänker jag fixa dåliga dagar i garaget till dess.

Har även handlat lite. Behöver dock komplettera lite i morgon men vi har till frukost iaf. Maken ska hjälpa till på gemensamhetsytorna i morgon fm och sedan kommer hans bror. Själv ska jag fixa tvätten osv. Om det inte är kalasväder för då åker jag ner till Borgholm och matar änderna med brödet jag inte hann äta upp innan jag åkte till Vimmerby. Får väl passa på att förnya mitt lotto också. För ska spelbolaget ringa någon gång behöver jag ju spela också.

Behöver förbereda lite till för resan nästa vecka. Ska bara bestämma mig för hur sent jag ska anlända på mötet på fredag. Jag tänker dock inte stiga upp runt halv fem när jag kommer till hotellet runt midnatt för att vara säker på att hinna till mötet i tid. Någon måtta får det allt vara. Det är dessutom 3 timmar långt. Men antingen stiga upp halv sju och hinna med tåget en timma senare och vara bara minuter sen (om tåget är i tid) eller en timma senare och förvisso vara en timme sen men hyfsat klar i skallen. Lutar åt det sista.

Nu skall jag dock försöka återhämta mig lite och sova. Är fortfarande rätt mör i skallen. God natt.