Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 3 oktober 2017

När det inte blir som tänkt

Får man tänka som det blir eller något. Kom både upp och iväg när jag skulle. Var på jobbet lika så men sen gick inte mycket som det skulle. Hann iaf äta frukost innan 22-a mötet idag. Varpå jag skulle till leverantör. Där tog mötet ca en halvtimme längre än planerat. På vägen dit var det mycket långsamt gående trafik och vägbyggen och inte var det bättre på andra hållet heller. Fast då stannade jag iaf och fikade på vägen tillbaka. Lunch hade jag inte tid för och något behövdes.


Väl tillbaka fanns några måsten jag var tvungen att ta hand om. Hade behövt göra ännu mer men klockan 17 gick jag ändå. Slutar egentligen kvart över fyra så det fick vara bra med det. Var hemma runt 18 så troligen hade klockan tom passerat 17 när jag gick för det tar ca 40 min att gå den sträcka som jag gjorde. Väl hemma åt jag. Maken åkte till gymmet. När jag var redo för promenad så tyckte vädrets makter att jag behövde vila lite till och släppte vatten ovanifrån.


Maken hann tillbaka innan jag kom ut. Hade tänkt att gå ca 45min men det blev en timma och en kvart istället. Det var rätt smart att ta regnkappa för av och till behövdes den. Fast det regnade mest när det blåste motvind. Nåväl jag har fått ihop stegen idag också. Väl hemma åt vi kalvdansen som jag köpte i lördags med jordgubbar som inköptes igår. Men jordgubbarna hade vi klarat oss bra utan Konstig konsistens och helt smaklösa. Den sorten tänker jag inte köpa fler gånger.


Nu återstår att avsluta denna dag. I morgon måste jag hinna göra lite av det jag ligger efter med. Har dessutom lovat kollegorna att visa dem hur vårt avvikelse system fungera så de själva kan lägga in det de hittar. Vi har samlat ihop några riktiga ärenden att lägga in så de får öva hårt. Nej sova var det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar