Öland

Öland
Solnedgång

måndag 30 oktober 2017

Det närmar sig

Var vaken och uppe riktigt hyfsat idag. Var på jobbet tidigare än någon dag förra veckan. Och ändå tog jag långa rundan. Var något kallt om kinder och hakan kan jag meddela. Tog en stund att tina upp så det var tur man var tidig. Hade dock lurat vädret en aning med underställ och vinterjacka. Så det hade kunnat vara betydligt värre.


Som vanligt får man göra en hel hög med annat än det man hade planerat. Tur i oturen hade jag bokat upp mina kollegor på förmiddagen idag för att vi skulle kunna ta oss igenom en självskattning typ. Jag fick därmed 1 timme av 4 till att göra det men hann med en hel del annat. Får se till att göra om det minst en gång till denna veckan.


Innan jag hann sluta för dagen så hade jag hunnit blir rejält frustrerad. Så pass att chefen kom in och försökte lugna ner mig en aning. Fick också order om att inte ta på mig något utan att de skulle vända sig till honom först. Jag har fullbokat året ut utan minsta mer från annat håll. Och då ska jag ändå sköta det dagliga. Skulle jag få tid över finns det ändå att göra.


Gick hem sist av alla men hade iaf hunnit med så pass att det finns en chans att hinna med alla måsten innan helgen. För nästa vecka är jag ledig. Gör inte det minsta ont. Dessutom har jag hunnit planera in de första dagarna. Besök och vi ska inte göra ett skit mer än att ta det lugnt! Besöket har precis lika mycket att göra och behöver också koppla av. Om vi känner att vi behöver göra något tänker vi ta en promenad tills det går över.


Väl hemma blev det till att tina upp och sedan följa med maken till Växjö. Han behövde handla. Jag passade på att köpa mjölk och lite annat. Nu lär vi klara denna veckan utan att svälta. Väl hemma igen saknade jag 1500 steg som jag passade på att förse mig med innan jag gick upp. Nu är det tänderna som behöver borstas sen ska jag sova. Knappt 32 timmar kvar att arbeta innan semestern. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar