Öland

Öland
Solnedgång

måndag 23 oktober 2017

En dag som jag gärna hade bytt bort

Eller iaf hade jag lika gärna kunnat dra täcket över huvudet i morse och sovit vidare. När det "roligaste/trevligaste" man får göra en dag är att lägga upp en ny användare i avvikelsesystemet. Då har det gått rätt illa den dagen. För det är en syssla som jag tycker är rätt trist egentligen. Men jag kom upp och till jobbet. Jag fick filen färdig till fabriken jag var på förra veckan. (Snyggare och flashigare power point.)

Jag har också hunnit äta och efter lite drygt 8 timmar gick jag hem och kände att det är väldans skönt att det bara är 9 arbetsdagar kvar till nästa ledighet. En sån här dag till och jag krevera. Kallt som attans har det också varit. I morse när jag kom till jobbet var jag rejält fuktig. Smått fint regn som man inte blir blöt med en gång av. Som det inte är lönt att använda paraply för men som man lik förbenat blir blöt av när man går till jobbet.


Tog långa rundan på vägen från jobbet så jag fick tömma huvudet lite samt gå av den värsta frustrationen. Passerade även affären som dock inte hade allt som behövdes. Men jag hittade merparten av det som behövdes. Väl hemma var det till att packa upp och sedan äta lite. Efter att ha fått tillbaka den rätta kroppstemperaturen så var det till att knata iväg till nästa affär och se om de hade det som saknades i den första. Vilket de hade. Eller de hade iaf det vi kom ihåg att vi behövde. Vi behöver fortfarande lite lampor med liten sockel. Så ett besök på det blågula varuhuset på vägen hem på fredag vore inte helt fel.


När vi väl kom hem från den turen (maken följde med för att få lite frisk luft) saknade jag 500 steg för att få ihop dagens stegmängd. Dessutom så blev jag utslagen från gymmen i pokemon. 50min efter att ha kommit in gick jag ut och tog iaf en raid. (Och snodde tillbaka det ena gymmet.) Kan konstatera att jag behöver fingervantar. Mössa har jag haft denna dag men jag hade bara riktigt tjocka vantar och det var för bra. Frågan är bara var jag kan hitta sådana. Som dessutom helst ska ha touch funktion.


Nu ska tänderna borstas, kläder förberedas och sedan ska jag sova. Förhoppningsvis blir morgondagen betydligt bättre än denna dag. Men säker kan man aldrig vara förrän efteråt som Emil sa när Alfred frågade vad han skulle göra dagen efter. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar