Öland

Öland
Solnedgång

söndag 18 juni 2017

Tidig söndag

För att vara jag då. Sitter i Danmark och Holstebro närmare bestämt. Fick börja bilturen redan 8.45 och kunde parkera bilen på hotellets parkering ca 18.30. Då har vi ändå varit duktiga och stannat på totalt tre bensträckare. Men för att börjar  från början så vaknade jag av solen redan 03.50. Nog för att jag tycker om solen men så dags vill jag sova. Fick ta och dra för mörkläggningsgardinerna för att kunna somna om. När det sen var dags att vakna och stiga upp var jag rätt sliten. Men upp kom jag.


Jag fick en aning hjälp av maken. Dvs medan jag bar ut mina väskor så fixade han lite mackor och tomater till mig. Åt alltså frukost medan jag körde. Kom iväg i hyfsad tid hade väl egentligen velat köra 5 min tidigare men det gick bra trots det. Hann lagom fram, hitta parkering och bära in väskan med kläder till resten av veckan till lägenheten när jag fick meddelande om att tåget var 10-15 min försenat. Passade bra, hann därmed uppsöka toaletten hemma.




Mötte upp kollegan vid tåget och vi kunde köra. Efter ca 1.5 timmar tog vi en bensträckare på ca 5-10 min. Sen körde vi ytterligare 3 innan vi hittade en bra rastplats i Danmark någonstans. Blev en bensträckare till på ca 5-10 min. Hotellet avbokar automatiskt rummen om vi inte var incheckade en specificerad tid. Så vi ville veta att vi hann. Vilket vi gjorde. Körde mer eller mindre utan gps hela vägen först efter Billund vi hade den på hela tiden.




Dock ville gpsen att vi skulle köra en väg medan hotellet låg på en annan. Tur det finns snälla människor som visade och kunde beskriva hur vi skulle ta oss dit med bilen. Vi hade en halvtimme tillgodo när vi klev in på  våra respektive rum. Vi bestämde dock först att vi skulle ringa hem ev byta om och sedan leta rätt på något att äta. Vi hade tur och vi kunde få plats på restaurangen jämte hotellet.




Efter att ha ätit var vi så pass mätta att vi bestämde att en promenad behövdes allt efter allt åkande och all mat. En tur på 1,5 km blev det. Vi hittade inte riktigt men vi fixade nytt vatten för hemresan och lite godis. Kollegan hittade lite småsaker att ta med hem till familjen. Maken får ingenting av mig. (Fast han fick 4 flaskor whisky igår så han borde reda sig.) Väl tillbaka till hotellet hade vi druckit upp det mesta vattnet blir till att fylla på i morgon.




Nu ska jag ställa om jobbmejlen så det blir autosvar. Plocka upp kläderna till i morgon, borsta tänderna och sedan sova. Det blir en hemresa i morgon. Då har vi också en tid att passa. Har ingen aning om hur långt tid leverantörsbesöket tar. Jag hoppas vi missar Köpenhamn i rusningstrafik iaf. Dags att sätta fart. Behöver vara pigg i morgon och resten av veckan också. Tack och lov bara en 3 dagars vecka om vi bortser från denna dag. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar