Öland

Öland
Solnedgång

lördag 3 juni 2017

Händelselös lördag

Eller rättare sagt jag har inte orkat att ta tag i något ordentligt. Vaknade i bra tid men tyckte det såg lite grått ut ute så jag la mig och lyckades somna om. Någonstans har jag stängt av larmet men vaknade inte av det heller. Till slut väckte maken mig. Har inte blivit så mycket gjort för det. Har fixat en liten promenad iaf. Fick maken med till viss del. En stund gick jag dock själv då han ville prata. Alltså med några grannar. Jag småfrös och ville få upp värmen.


Det var nere i Borgholm efter att loppisen hade stängt. Var loppis i hela centrum men jag har tillräckligt med prylar för att låta bli att dra hem mer. Försöker bli av med saker i stället. Går rätt bra. Om jag får slå ut det på 3 månader i stöten så blir det iaf minus även om det blir plus ibland. (Har för övrigt en kartong som jag ska försöka bli av med i veckan som kommer.) När vi ändå var där så handlade vi så vi kunde fixa middagen. Dvs sallad. Behövde mer tomater och lite avokado. Med det som fanns hemma blev det en kycklingsallad.


Sen hem. Pysslade lite med mina omplanterade syrener. De ser riktigt bra ut med tanke på att jag planterade om dem förra helgen. Öste lite ny jord på dem. Och därmed lyckades jag bli av med 2 halvfulla påsar. Passade på att fylla de sista krukorna eller vad jag ska kalla dem för med jord. Och kvar blev endast en halv säck med jord. Får fixa mer någon annan gång. Behöver täckbark också.


Maken skulle ge dem lite vatten men det tyckte vår herre var onödigt och startade ett lätt regn. Själv åkte jag ner till Klinta och fixade lite blommor till lådorna. Missade ju torghandeln men jag tror växterna nere på Ica kommer från samma ställe. Visar i veckan som kommer vad det blev. Men även dessa ska klara sig utan vatten i veckorna om jag bara dränker dem rejält innan vi åker för att jobba.


Maken som vaknar tidigare än mig och tycker jag är aningen trist som sover så länge har sovit de sista 2-3 timmarna i soffan. Tror jag ska borsta tänderna och krypa ner i sängen. Då kanske jag kommer upp i tid. Om det inte blir regn i morgon så tänker jag tvätta. Annars gör jag det på måndag. Vattna mina 10 krukväxter ska jag iaf göra. Det är ju söndag. Har jag inte förträngt det så dammsuger jag också. Dvs med dammsugaren så jag kan ta sänggaveln och lite andra ställen som robotdammsugaren inte kommer åt. Först sova dock. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar