Öland

Öland
Solnedgång

fredag 30 juni 2017

En vecka fixad - 3 kvar

Jag kom upp och var klar så jag kunde få skjuts av maken till jobbet. Bar ner min väska och konstaterade att det dels regnade det inte och dels mår jag bättre av att gå. Jag gick med andra ord och avslutade veckan med att komma till jobbet lika tidigt som jag gjorde veckans första arbetsdag. Det chefen var mest orolig inte skulle bli klart idag var fixat redan till halv nio. Ibland kan jag vara snabb! Låg före nästan hela dagen. Bara att komma hem som jag låg efter med.


Vi har tackat av en kille idag. Den som jag för några år sedan kämpade som hårdast för att först få och sedan för att han skulle bli tillsvidare anställd och inte vara inhyrd. Han blev uppraggad tidigare och klarade sig hela vägen. Så han kommer inte tillbaka efter semestern. Så nu behöver chefen hitta en ny. Rätt skönt att inte vara chef. För hitta en lika bra till blir tufft.


Maken var lite sen från sitt jobb och jag var iaf inte klar. Fast det beror mest på att han hade inte kommit när jag var klar så jag påbörjade lite nytt.. Var rejält trött när jag hamnade i bilen men idag sov jag nästan inte alls. Ett stopp i Lessebo. Medan maken fixade med sitt så tog jag mig en promenad. Nästa stopp blev hos mamma. Dock hade det regnat och det duggade fortfarande så idag blev det inga smultron. Det fick bli körsbär. Riktigt goda men hade ingen jacka på så det blev inte allt för många.


Mamma fick sin lilla present. Bestående av tre olika färger men 6 nystan strumpgarn. Hon undrade vad jag ville ha av dem men sa till henne att hon fick bestämma själv. Maken fick lite kaffe och själv nöjde jag mig med vatten. Törstig och hade redan druckit te så det räcker för idag. Därefter åkte vi vidare. (Jodå lilla Smulan fick lite gott också. Dock löper hon så hon fick inte sitta i knäet idag.) Blev ett stopp i Kalmar också. Lovade mamma att lämna av lite tidningar när vi passerade.


Sen var det raka spåret. Maken tyckte vi skulle handla i närmaste butiken men den stänger redan 20 och då vi passerade hade klockan passerat det klockslaget. Det var utlovat massor med regn och regnat har det gjort men det ser inte ut att ha kommit i de mängderna. Fast det är nästan bättre så här. Då kommer det mer till nytta. Tömde bilen, packade upp och förberett tvättmaskinen till i morgon. Lär få bli torktumlaren i morgon.  Tänker ta mig en tidig kväll idag också. Kanske man kan komma upp hyfsat tidigt. Behöver lite bröd till frukost och grönsaker till middagen. = God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar