Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 8 juni 2017

Mitt i denna arbetsvecka

Rätt skönt med korta veckor ibland. Vaknade till att väckarklockan ringde. Fattade först inte vad det var som lät men kvicknade till rätt fort. Regnade när det var dags att gå så det fick bli till att smyga bort till bilen och ta den. Dock har någon vänligt själ varit snäll och slagit upp sin dörr i min dör. = Buckla. Inget kul alls. Tur det bara är plåt men inte roligt.


Hann göra lite mer än jag trodde på jobbet. Så det som var det stora tunga molnet på himlen inför morgondagen hann jag med redan idag. Lika så med rapporten tills nästa vecka. Hann flytta över info till en annan rapport som dock klarar sig till måndag frukost. Sen ligger jag rätt bra till. Behöver bara uppdatera en fil i morgon samt boka ytterligare ett möte nästa vecka. Sen kanske jag tom kan komma ikapp lite av allt som släpar efter en väl maffig vår?


Jag kom tom iväg från jobbet i tid. Skulle ha bilen med hem då maken tar den till jobbet i morgon. Hade förvisso förberett lite mat till både mig och maken till idag men struntade i det och gick till caféet och åt istället. Därefter var det hem och lämna väskan samt byta jacka. Därefter en tur till Växjö och en runda runt sjön. Man kan verkligen säga att det var samlingsdag i Växjö idag. Inte nog med att det är avslutningstider. Knotten hade någon form av kongress runt sjön. Fy farao vad många de var. Tyvärr helt vindstilla så det bara vimlade av dem.


Väl runt blev det en till köpcentrat. Maken behövde kaffe. Passade därmed på att köpa choklad. Vet i katten om jag behöver det men gott är det iaf. Som vi säger på jobbet "Lite Choklad Hjälper Faktiskt". Blev svenska bär på vägen till bilen. Både hallon och jordgubbar. Fast hallonen var slut innan vi var halvvägs hem. Men jordgubbarna lyckades jag få tillräckligt många kvar av för att kunna frysa in en påse. Inte riktigt en liter men tillräckligt för en omgång med smoothies i vinter.


Nu ska jag bara lite snabbt slå ihop datorn, borsta tänderna och packa ihop väskan inför helgen. Hoppas kunna komma hem i någorlunda tid i morgon. Vi ska tydligen visa upp vårt hus på lördag för några som ev vill bygga ett likadant. Och med tanke på att jag har priat att vara ute de senaste helgerna vill jag hinna dammsuga allt innan de kommer på lördag. I övrigt har vi inte varit inne så mycket så det är damm jag vill bli av med. Kan ju passa på att tvätta samtidigt så är det också gjort även om jag inte kan få det torrt ute. Men det ska ju ändå regna. Nope lika bra att fixa det sista. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar