Öland

Öland
Solnedgång

lördag 17 juni 2017

En vanlig lördag

Vaknade för tidigt men lyckades somna om. Väl uppe och klar med tvätten blev det en tur till Borgholm. Hade beställt lite till maken som jag behövde hämta på bolaget. Och när jag ändå var i Borgholm blev det lite torghandel också. Jordgubbar och tomater. Så det blev lite jordgubbar och mjölk när vi var tillbaka. För maken fick följa med. Någon behövde bära flaskorna.


Vattnade alla blommorna idag för jag behöver åka rätt tidigt i morgon. Maken vattnade ute under tiden. Vi hade besök en stund av min bror. Försökte bjuda honom på middag men han skulle prompt hem och äta. Nåja det var han som missade kroppkakorna och inte vi. Blev lite ost till maken också medan jag själv fick lax.


Fick bli en runda till i Borgholm. Dels behövde jag tanka min bil och dels behövde jag motion. Dock blev det bara några km. Åkte hem och tog en runda ner till Köpingsvik istället. Fick ihop mina steg. Har tvättat ytterligare en maskin. Packat min väska. Tror att allt är klart nu. Behöver bara göra det sista i morgon bitti. Får dock hoppas på bra väder annars blir det lite småkyligt när jag ska lämna bilen på måndag kväll och gå hem.


Nej dags att göra det sista för idag. Ska ha med lite saker till lägenheten också. och jag kan lika gärna bära med det i morgon. Med 9 timmar i bilen kan man behöva sträcka på benen lite mellan varven. Hoppas kunna passa på att använda toan också när jag ändå är där. Men först ska jag sova så jag kommer upp och iväg. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar