Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 7 juni 2017

När man låtsas att man har gröna fingrar

Även om min mor säger att det räcker med att de blir jordiga. Lite gjorde jag iaf fast jag vilade mest. Som detta tex:

 Den lever i år också fast det ännu inte är en syren.
 Mina lavendel trivs och frodas men den rosa i mitten börjar få det väl trångt.
 Detta gräs lever också.
 Denna blir bara större och större.
 Salvia och nejlika. Ska klara sig om det får vatten innan vi åker.
 Närbild på den rosa som snart är ihopklämd helt.
 Självsådd solros?
 Dessa lever också fortfarande.
 Syns knappt på dem att jag flyttade på dem för en vecka sedan.
 Frågan är om jag får se den blomma i år. För förra året tyckte djuren att det var lyx.
 Fått en massa täckbark och lite pynt.
 Måste hitta något nytt att pynta denna yta och
denna. Frågan är bara vad? Olivträd? Citronträd? Tål att funderas på.

2 kommentarer:

  1. Å, vad fint det är!!! Mig kan du absolut lura att du har gröna fingrar! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur det finns de som lever på att odla fram växter som jag bara behöver hålla vid liv en säsong..... (även om de ska förställa vara fleråriga. fast då ska de överleva mig också....)

      Radera