Öland

Öland
Solnedgång

lördag 11 mars 2017

Vilodag

Vaknade som om jag skulle jobba. Kollade runt på nätet och slöade till en stund till innan jag kom upp. Hunnit att tvätta 3 maskiner tvätt och ändå varit ute mer än inne. Eller iaf väldigt mycket. Fick med mig maken på en runda också. Fick med honom på lite drygt 6km men det fick han inte veta förrän nu ikväll. Annars hade vi inte kommit så långt. Han lyckade dessutom att kläcka ur sig att jag faktiskt inte alltid misslyckades. Vilket fick till följd att han fick stå för maten. Blev med andra ord kinamat som hämtades.


Han hade även lite arbetsfördelning i morse som inte heller föll i god jord. Tur för honom att han skämtade. Fast det kommer att bli jag som klipper gräset flest gånger även i sommar men det beror mest på att maken kommer att få snickra på garaget så det klart någon gång.Och blir han klar så vill jag ha en uteplats under tak så det finns att göra. Sånt som jag tycker om möjligt är ännu tråkigare än att klippa gräset.


Blev en extra lång promenad nu i em/kväll. Tänkte gå en timme men det blev visst två. Helt underbart även nu ikväll. Dessutom var det rätt fint. Bilderna tog jag straxt efter 18. Vet i fasiken hur jag gjorde men jag tog dem med mobilen och är nöjd med dem. Har även hunnit fixa till den torra tvätten. Ska straxt slå ihop datorn så jag kommer upp tidigt och ut om det är lika fint i morgon. Behöver dock fixa blommorna först samt mata fåglarna också. Regnar det så är jag iaf uppe i tid. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar