Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 7 mars 2017

En vanlig trött tisdag.

Vaknade som jag brukar. Maken påstod att de hade skrapat vägarna i morse också. Men det hörde jag inget av så det vet i katten om jag tror på. Funderade länge på om jag skulle ha gympadojor eller stövlar. Valde det första. Inget bra val kan jag meddela. Det var bitvis glashalt och hur försiktig man än var så satt man rätt vad det var i morgon. Valde även att ta en anings sovmorgon. Ringde dock kollegorna på kontoret och meddelade detta. Vi är rätt duktiga på att ha koll på varandra.


Rätt många möten och en hel del annat fix och trix. Hann med det mesta plus lite som jag inte hade en aning om innan jag kom till jobbet. Har dock kommit på att det finns det jag måste hinna fixa i morgon annars blir en kollega lite ledsen på mig. Ska bara inte glömma bort det. Hoppas även hinna städa undan en del gammalt som ligger och väntar.


Gick inte hem lika tidigt som igår men väl i betydligt bättre tid än jag brukar. Funderar på att göra det samma i morgon också. Var rätt skönt. Eller att hinna gå en del gör rätt gott för ryggen. Känns betydligt bättre en 3 kvarts promenad. Tänkte försöka hinna med en kvart extra i morgon. Hur det ska gå till vet jag inte än. Kom hem före maken också. Hann och hjälpa honom lite utan att han visste om det. Å andra sidan hade han messat och velat gå till S:t Clair och äta idag. Han skulle bjuda. Gäller att vara hemma i tid så man inte missar tillfället.


Sen var det hem och skruva en del. Fixat lite så vi får mer förvaring. Nu ska jag bara möblera om lite så det blir bättre. Hinner jag förhoppningsvis på torsdag när maken har övergivit mig. Jag behövde fler steg så det blev en promenad till Ebba med ägare. Dock ca 2 km omväg. Saknar 500 steg idag men hoppas kunna få igen dem i morgon. Eller saknar och saknar men jag hade gärna velat ha dem.


Nu återstår att krypa till kojs. Behöver komma upp tidigare i morgon. Behöver tvätta håret och med tanke på att det är kallt ute vill jag gärna att det hinner torka rätt mycket innan jag behöver gå. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar