Öland

Öland
Solnedgång

fredag 31 mars 2017

Kortis

Får det bli idag. Väcktes 02,45 av att maken sågade ner Kanadas urskog eller något. Sen var det omöjligt att somna om ända tills det var en kvart kvar tills väckarklockan skulle ringa. Då gick det attans så bra att somna. Jag kom faktiskt upp så jag hann till jobbet. Hann tom packa ner det sista och hjälpa till och bära ner allt till bilen. Behöver jag tala om att det tog lite längre tid att gå till jobbet idag?


Hann med mycket och hade det tämligen lugnt fram till straxt efter lunch. Ett möte och därefter så föll hela den lugna dagen samman. (Det visste jag dock inte klockan 15 när jag blev upplockad för att hinna till Borgholm innan bolaget stängde.) Tur det finns bra mobiler numera. Jobbade ca 1,5 timme i bilen med att lösa akuta problem. Tack alla som har hjälpt till på olika vis och kommer att göra det de kommande dagarna.


Blev några km i Borgholm efter att ha hämtat makens present som nu var där för avhämtning. Passade på att hämta paket på ica också. Maken tog på spenderbyxorna och köpte både väska till mig och bjöd på mat. Mer om det en dag när jag är piggare. Trots att vi var i Borgholm runt 17,30 var vi inte hemma förrän 3 timmar senare. Tömde bilen, öppnade posten, packade upp väskor, förberedde tvättmaskin och nu ska jag alldeles straxt släcka lampan. Ibland kan man hinna mycket om det är trevligt och otroligt lite när det handla om mindre roliga saker. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar