Öland

Öland
Solnedgång

söndag 19 mars 2017

2-a dagen med firande

Även idag vaknade jag före väckarklockan. Och innan de första gästerna kom så var sista tvätten fixad, blommorna vattnade, maten förberedd och vi höll på att fylla på mat åt fåglarna. Emil hjälpte till att fylla på det sista av maten. Lina var lite osäker på hur farliga vi var eller inte. Men efter en aning bus och lite mys så fick man tom gosa lite av och till. Lycka för Lina var att få springa, bli infångad, kramad och lite pussad. Min bror kom lagom till maten. Eller vi andra hade tagit vår första runda när han kom  men han hann ikapp.


Blev taco's idag också. Tom lilla Lina åt det när hon hade tid. Fast hon fick även tårta, kex och rån så jag hoppas hon inte var alltför hungrig när hon lämnade. För säkerhets skull fick hon med sig både ballerinakex och rånen. Vi firade så idag slapp Lina mjölk och vatten. Hon fick äppeljuice, dessutom dricka det med sugrör. Hon hade en bra dag. Ideell leende men en aning trött när det var dags att åka.Vilket kanske var bra för bil gillar hon inte att åka. Bror min stannade lite till.


Tog mig in till Borgholm och fick iaf ihop en promenad på 5 km. Hade väl egentligen velat ha 1 mil till men det tar en stund att köra också. Får ta den sista milen i morgon. Man ser iaf en hel del tecken på att våren är på väg när man är ute och går. Idag såg jag både blommande primula och någon form av påsklilja. Tog dock inga kort på det. Finns gränser för vad jag gör. Gå in i andras trädgårdar för att fotografera vårtecken är något jag inte gör. Väl hemma igen för givetvis tog det längre tid än tänkt var det till att packa i en hast.


Kom fram i ok tid och har hunnit att packa upp. Samt påbörjat packning av låda som ska skickas i början av veckan. Dock troligen inte i morgon. Tror inte jag hinner fixa allt tills dess. Men på tisdag? Nu skall dock tänderna borstas, kläder läggas fram, mat ur frysen till lunchen i morgon och jag behöver sova. Visst ja armbandet behöver laddas. Lika bra att sätta fart. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar