Öland

Öland
Solnedgång

söndag 5 mars 2017

En helg i 180

Eller något sånt. Kom hem i fredags en aning senare än vanligt då det var extra mycket på jobbet. Hann lagom packa upp, köra igång en maskintvätt och göra en del annat som behövdes innan kompis från gymnasiet dök upp. Hon var snäll och kom hem till oss då veckan varit lite slitsam. Vi hade så trevligt att det plötsligt nästan var midnatt. Blev liksom inget annat gjort.


Tog mig upp igår i ganska bra tid. Orkade dock inte fixa frukost utan jag bara körde en ny maskin tvätt. Därefter tog jag maken med till Borgholm och gick ihop en hel hög med km. Eller iaf 5km. Kom på att förbereda middag hade ingen av oss gjort. Vi tyckte vi kunde vara lata och tog med färdigmat hem. Blev kinamat även denna lördag. (Nästa lördag får det nog bli kroppkakor eller så.)


Väl hemma var det till att äta, pyssla med den färdiga tvätten och en del annat. Sen tog jag ytterligare en promenad på nästan 10 km. Kan villigt erkänna att jag var lite trött när jag väl var hemma. Blev till att äta något litet och sedan förbereda det som gick för denna dag. Vart tiden tog vägen vet jag inte men borta var den. Kom i säng i hyfsad tid och jag tror jag somnade innan jag la huvudet på kudden.


Idag steg jag upp när klockan ringde. Vilket den gjorde 1,5 timmar tidigare än normalt. Behövde duscha, tvätta håret, vattna blommorna, fixa disken, packa och åka innan 10,00. Vi blev lite sen man vi hann med allt iaf. Ett varv på Clas Ohlson och ett på IKEA. På första stället handlade jag åt mamma och på det andra åt oss. Sen raka spåret till Emma och Tore med föräldrar. Deras far fyller visst år idag.


Efter dryga  timmar fortsatte vi till makens dotter. Så här med facit i hand var det dumt. Men vi kom iaf nästan dit när vi upptäckte att det man inte kunde köra den väg vi brukar. Tog lite tid innan vi fick gpsen med på att visa en annan väg. Vi kom iaf fram. Väl där så börjar det snöa och blåsa lite väl mycket. Tanken var från början att vi skulle ha stannat en halvtimme till timme längre. Det gjorde vi dock inte efter att jag hade varit ute och sett hur illa det var.

Vart tog detta vädret vägen?

Kan upplysa om att vädret inte blev ett dugg bättre allt eftersom maken körde. Det tog dessutom rejält mycket mer tid att köra än det hade gjort om det varit bättre väder. Men vi kom fram, vi har pulsat i en dm med snö för att bära in väskorna. Dock fick inköp från IKEA ligga kvar tills i morgon. Kom på att det är 52 kg som ska bäras in. Förvisso i två paket men det hjälper inte mycket. Det är tungt oavsett. Nu återstår att släcka lampan och sova. Kan man ha sån tur att snön är borta tills man ska till jobbet i morgon? Tror jag ska hoppas iaf. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar