Öland

Öland
Solnedgång

måndag 6 mars 2017

Lång måndag

Vaknade av att gatan skrapades. Funderade ett tag på om de tänkte skrapa bort asfalten också, För det lät så. Nästa gång gång jag vaknade var när makens väckarklocka ringde. Bara att smita upp först. En toa och vill man vara säker på att hinna dit i tid gäller det att vara först.... Vilket maken vet så han har troligen ställt klockan något tidigare än nödvändigt. Dock kröp jag ner i sängen en kvart till efteråt. Gäller att vila när man kan.


Kom iaf upp och iväg som vanligt. Kan tala om att det var inte skottat överallt. Och det var vallar lite här och var beroende på vem som hade ansvaret för snöskottningen. Rena hinderlöpningen blev det. Men frös gjorde man inte. Och det tog bara lite extra tid att ta sig fram. Men fram kom jag. Antingen ska jag bli sjuk eller så tål inte min kropp en dag med vila. För katten vad ont i ryggen jag har haft idag.


Klockan 14 slängde jag in handduken och gick hem. Lät dock promenaden ta ännu längre tid. Hoppades att det skulle leda till sig. Det gjorde det först efter att ha vilat en stund med filt över ryggen. Rätt skönt när det började släpp. Blev så glad att jag drog ut maken på en promenad. Kan säga att det inte var det smartaste jag har gjort idag. För nu värker ryggen igen. Jag som hoppades att det skulle vara över till i morgon.


Vi hann iaf handla lite mat till maken innan vi gick hem. Eller maken tog bara halva rundan. För när vi passerade affären så handlade vi och sen gick han hem medan jag fortsatte en km till. Egentligen hade jag velat ha 800m till men då gjorde ryggen för ont. Nu återstår tandborste sen ska jag sova. Måtte ryggen ha gett med sig till i morgon. En hel dag med möten och inte kunna röra sig fixar jag bara inte. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar