Öland

Öland
Solnedgång

lördag 11 mars 2017

Lite sent

Blev en aning sent för mig att skriva igår också. Fast enligt klockan var det kanske inte sent men kroppen sa så. Jag kom upp och till jobbet i tid. Fick ringa de viktigaste samtalen på väg dit. Och den lugna fredagen var i stället en orgie möten. Eller iaf till jag rymde. Jag smet alltså en halvtimme tidigare. Vilket inte hindrade mig från att jobba från tåget. Hade turen att få en plats med möjlighet att ladda.


Fast innan jag kunde sätta mig på tåget fick jag köpa biljett. Lite spännande med tanke på att maken fick min plånbok med sig när han åkte dagen innan. Det löste sig dock. Mest tack vara reseplånboken. Råkade ha lite pengar där som funkade bra där. Väl i Kalmar fick jag gå in på pressbyrån och köpa ett nytt reskassekort. För de tar ju kontanter vilket bussen inte gör. Sen hade jag en knapp timme på mig att vandra runt. Fick ihop en hyfsad promenad. Var bara inne i ett par butiker.


Skulle ha gått från Köpingsvik hem och fått mina sista km där. Men en bit ifrån Borgholm började det regna rätt rejält så maken hämtade mig i Borgholm. Passade på att handla lite att äta. När jag kom hem kunde jag säga hel mitt vinterland. Från att ha lämnat Alvesta nästan helt utan snö överhuvudtaget så var det vitt hemma. Dock säger maken att det hade sjunkit undan rejält. Inte säker på att jag tror honom.


Åt, packade upp och plockade lite. Sen var det dags för sängen. Somnade snabbt men vaknade redan vid 06 i morse. Skit fint väder. Tog en stund innan maken vaknade så pass att jag kunde få all hans mörka tvätt. Men nu är första maskinen igång och själv funderar jag på att åka till Borgholm för att gå. Lite roligare med omväxling och dels så var det mindre snö där. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar