Öland

Öland
Solnedgång

fredag 17 mars 2017

Så var helgen här

En aning segt att komma upp i morse men upp kom jag. Och fast jag nästan bad maken köra mig till jobbet så gick jag. Skyllde på att det regnade men det gjorde det inte när vi väl kom ut till bilen så jag gick. Var i hyfsad tid till jobbet. En dag som inte var speciellt mycket bättre än gårdagen men det går iaf åt rätt håll. Men vet i katten när jag ska hinna jobba om jag bara ska sitta i möten.


I vilket fall som helst så hämtade maken mig straxt efter 15.00. Kunde nog ha jobbat en stund till men då fick det vara nog. Maken behövde posta ett brev och gjorde därmed ett stopp i Borgholm. Då kom jag på den smarta idén att gå ett varv i Borgholm och sedan hem. Så ner mot hamnen och sedan runt för att ta cykelvägen mot Köpingsvik. Gick rätt bra. Tog dock 2 timmar innan jag var i Köpingsvik. Väl vid kyrkan och skulle svänga av för att gå hem messade maken och undrade om jag ville bli hämtad.


Han fick hämta mig i affären. Passade på att handla lite medan jag väntade in honom. Fast han fick betala på vägen ut ur affären. Väl hemma var det till att plocka in maten. Plocka fram det som skulle ut ur frysen, köra igång tvättmaskinen och packa upp väskan. Nu ska tänderna borstas och tvättmaskinen tömmas. Sen ska jag sova. Har frissan i morgon och som vanligt första tiden. Men så fort maken är klar ska vi hem och laga middag till de som kommer i morgon. Fast först ska denna dag avslutas. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar