Öland

Öland
Solnedgång

lördag 12 augusti 2017

Vilodag

Vaknade redan 03. Tyckte det var lite tidigt att stiga upp så runt 06 lyckades jag somna om. Överansträngde nog vissa muskler igår. För att inte tala om att jag visst råkade bränna mig lite när jag hjälpte maken. Jag fick med andra ord vandra runt lite medan tiden gick och jag kunde somna om.Var desto tröttare när det var dags att stiga upp. Har inte sett något regn alls idag så det löftet var inte värt mycket.


Har gjort ca hälften av det jag från början hade tänkt mig. Diskmaskinen har fått gå men glömde tvätten. Imorgon? Vi tog oss dock in till Borgholm och handelsträdgården. Kunde också konstatera att ibland är det bra att ha några säckar jord liggande och att nu behöver jag fylla på det lagret igen. Maken hittade en spade han ville ha. Ska fundera på den till jul eller han fyller åt. För den och en grep kostar ungefär som en riktigt fin whisky från beställningssortimentet och då inte de billigare varianterna. (Eller så fixar jag bara spaden när väl garaget är färdigt och godkänt men det tänker jag inte låta honom veta.)


Blev lite funderande och klurande när vi kom hem. Var inte helt överens ett tag där heller men än blir det ingen skilsmässa iaf. Vi hann iaf bli överens igen innan vi fick besök. Så det blev fika en stund. Passade på att ge presenten som skulle delas ut i morgon. Har även besökt en loppis och hittat en söt liten mugg till lilla Lina. Kostade inte många kronor men var söt så varför inte. När maken började förbereda för garage arbete så smet jag in till Borgholm och en 5km promenad. Klockan blev dock mer än jag hade tänkt mig.


Nu återstår att sova. Har visst lovat maken att besöka 3 butiker innan vi ska vara hos brodern som fyller år på måndag men ska firas i morgon. Jag behöver lite mer rabattavgränsare har vi upptäckt. Eller ska kanske säga vi. Passar ev på att köpa hem mer gräsklipparbensin. Tror att vi har så vi klarar ett par gånger till men det känns bättre att slippa fundera på när det måste hem. Dessutom fanns det ju på väldans nära håll..... Nope sova var det. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar