Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 17 augusti 2017

Snart slut!

Och jag vill ha mer! Väcktes idag av makens väckarklocka. Jag har de sista två veckorna vaknat mer eller mindre ungefär som när jag jobbar. Men i morse hade jag kunnat sovit väldigt länge och en stund till. Bara för att man måste vakna om några dagar. Nåja det får jag ta itu med nästa vecka. Låg iaf fortfarande kvar och läste när maken kom tillbaka efter att ha besiktat bilen.


3 rundor till Borgholm blev det idag. Dock var en gång bara för att hämta paket. Hade beställt skor. Dock kommer ett par att gå i retur i morgon. Attans så smala de var. Men övriga var bra. Allt var med för att kunna returneras. Rätt smidigt om nu allt funkar som det ska. Har lyckats att få ihop en mil idag. Känns bra. (Sista rundan till Borgholm var för att testa de nya sandalerna. Funkar bra men behöver spännas åt lite till bara.)


Fikat med maken samt ena grannen med dotter på konditoriet i Köpingsvik, Ätit öländsk snabbmat på bästa stället några timmar senare för att avsluta med att ta en promenad med nästa granne. Chippen har fått valpkompis med kliande tänder. Jag tog valpen som fick följa med mig själv en stund så Chippen fick lite egentid med matte samt sträcka ut lite mer på benen. Funkade bra när väl valpen hade insett att jag inte tänkte rymma med honom samt att matte nog kom tillbaka. (Ska jag rymma med någon får det bli Chippen och det mellan jaktsäsongerna. Man kan ju inte låta en jakthund få vara utan sin jakt och jag har inte tänkt börja.)


Maken kan som vanligt inte vara sysslolös så förutom sitt älskade garage så har han även börjat att planera för nästa projekt. Det skulle vara ett trädäck på ca 20kvm men är nu uppe i det dubbla. Får se när vi är i hamn med planeringen. För då lär vi kunna påbörja det OM garaget är färdigt. Dock kommer kontrollansvarig för garaget hit på söndag för att titta på det vi har gjort så här långt. Förhoppningsvis är hon nöjd och det bara blir småfix kvar. Jaga kontrollansvarig är nog det mesta jag har gjort i arbetsväg idag. Om vi bortser från några timmar med jobbtelefon och mejl. Men se de timmarna tänker jag lägga till när jag kommer tillbaka nästa vecka. Och kräva tillbaka i ledighet!


Har förresten tagit tre varv runt min fjärilsbuskar idag. Hittar nytt att klippa bort för varje varv jag tar. Men det ser bättre ut med allt visset bortklippt. Vädret har varit kanon idag och det är nästan så det svider lite i skinnet. Tror jag ska smörja in mig lite och sedan lägga mig. Kanske redan nu för klockan tickar. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar