Öland

Öland
Solnedgång

söndag 27 augusti 2017

Man orkar inte alltid allt

Så mycket som man vill. Var ju i Göteborg i torsdags på kurs. Åkte hemifrån 04,42 och klev innan för dörren igen 21,02. Och med tanke på att det var en tung kurs med massor av fakta, idéer och hjälp var man tvungen att vara skärpt i 9 timmar utöver fika och lunch. Behöver jag säga att jag var trött väl hemma? Så i fredags gjorde jag inte många knop utöver alla måsten.


Var rätt sleten i lördags också. Ja hade dock varit smart och tvättat hälften redan på fredagskvällen så det var bara en maskin kvar. Tack och lov så sköter sig tvätten rätt mycket själv. Fick köra in maken till Borgholm. Passade på att handla tvättmedel, tandkräm, nötter till maken samt maten. Dvs allt utom det som behövdes för att kunna baka idag. Blev en runda till med andra ord. Då kom jag dessutom ihåg att förnya lottot och returnera skorna jag beställde och gjorde ont  när jag provade dem. Fast 2 par av 3 par var riktigt bra så jag är rätt nöjd.


Väl hemma igen fikade maken med grannen så laga mat brydde jag mig inte om. Dessutom behövde de hjälp nere i Borgholm så jag smet ner igen. Dock blev det lite längre än först tänkt så maken var inte alltför glad när jag kom tillbaka. Blev bara en aning bättre av mat. Gick dock och la mig rätt tidigt för att denna dag var desto mer att göra.


Vaknade redan 07 men maken sov så jag lät honom sova lite till. Men klockan 09 var tvättmaskinen igång och jag började baka bullar. När väl det var så långt gånget att bullarna behövde jäsa var det dags för diskmaskinen. Sedan var det dags att grädda. När det väl var klart fick det bli ett kvalitetstest av bullarna. För att ta med maken och smita iväg för att handla lite till trädgården. Butiken vi skulle handla hade öppet för sista gången denna säsongen idag. Kunde alltså inte vänta. Sen hem och hjälpa maken lite snabbt innan jag smet ner till Borgholm och fixade sista fågelskrället som jag har jagat de senaste 6 veckorna.


Väl hemma fick det bli enkel middag. Dvs korv med mos. direkt efteråt var det till att vattna alla blommor inne. Ute vattnade vår herre. Behövde bara hälla ut lite vatten ur varje kruka innan vi åkte. Köra ytterligare en maskin disk, packa osv. Fullt upp med andra ord. Nu är jag framme och har bara packat upp hälften. Resten får jag ta efter jobbet i morgon för nu tya jag inte mer. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar