Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 29 augusti 2017

Måtte resten av veckan bli bättre

Idag var jag något smartare i klädvalet än igår. Vita byxor i en tillverkningsindustri kändes inte helt rätt. Hade jag fått en fläck hade det varit adjö med dem. Så idag fick det bli ljust beige. Inte helt rätt det heller men bättre. Kom till jobbet och kom iväg till leverantör ett några minuter senare än jag egentligen ville. Var ändå där när jag hade sagt. Å andra sidan hade jag gett mig en kvart spelrum.


Hann tom vara med på en brandövning innan jag var klar och kunde ge mig av till nästa leverantör. Tog en bra stund till. Kom dock därifrån när min sk lunch typ är slut. Körde dock nästan hela vägen tillbaka till jobbet innan jag tog en kortare fika. Väldans trevlig och välbehövlig. Hade egentligen tänkt smita med en gång jag var tillbaka. Ville bara skicka iväg en del information som jag hade samlat på mig under dagen. Rapporten hann jag inte med men merparten av alla mejl och den mest akuta infon fick jag iväg innan jag kunde smita hem. En halvtimme efter ordinarie sluttid. Tror inte jag vet vad sluta tidigt betyder. Nåväl, ska göra ett nytt försök i morgon.


Rätt skönt att gå hem iaf. Väl hemma var det till att sätta sig i bilen och åka in till Växjö för att handla lite till garaget och huset. Allt för att höja säkerheten. Råkade visst bli en vas också men ögat behöver väl också sitt? Väl hemma blev det en omväg till affären för att handla lite att äta. Nu borde jag inte behöva gå dit på ett par dagar? Väl tillbaka så saknar jag fortfarande nästan 4km men jag orkade inte ta en runda till. Får bättra mig till i morgon.


Har dock suttit och läst några kapitel i boken jag håller på med. Tror dock att det är bra att inte läsa den precis innan man ska lägga sig. En sån där som kryper under huden på ett skrämmande sätt. Nåja, ska berätta mer om den när jag vet vad jag tycker om den som helhet. Nu ska jag försöka komma till ro och sova. Lite tidigt men välbehövligt. Ska jag lyckas komma hem i tid behöver jag verkligen vara pigg och utvilad resten av veckan. Nästa är jag dessutom inte på plats förrän på torsdag typ. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar