Öland

Öland
Solnedgång

fredag 18 augusti 2017

Då var sista semesterdagen över för denna gång

Vaknade tidigt idag också. Hade dessutom svårt att sova igår men det skyller jag på coca colan jag drack igår. Brukar inte göra det och numera fixar jag det inte alls. Men försöker gör jag ett par gånger om året. Nåväl kom upp rätt tidigt också. Satte mig att läsa en stund efter frukost innan vi gick ut för att sortera en massa saker i garaget. Nu är allt som inte behövs för att få det klart bortplockat. Har tom sopat golvet. Fick ihop en hel hög med säckar. Ett antal ska innehållet brännas för det var brännbart, en får vi köra till tippen med, ett par kartonger med metallskrot (=tippen) och en hög med kartonger som kommer att användas till att tända brasan med. Tog ett antal timmar. Har kanske en timmes jobb kvar att göra.


Därefter tog vi rast. Passade på att äta. Dock var så varvi så pass trötta att det fick bli en utflykt söderut. Hamnade på Capellagården, så nu är förrådet av grillkrydda påfyllt. Blev lite annat också. Örtagården i Stora Frö hade hunnit att stänga så tzatzikikrydda blev det ingen. Fundera på om jag skulle kolla vad det kostar att beställa det på nätet istället. Är ju en bit bort fast man går miste om att se vad som kommit nytt sedan sist isf.  Blev ett stopp till på vägen tillbaka. Maken blev med jacka och jag med långärmad träningströja. Jag har många träningslinnen och kortärmade tröjor men hade ingen långärmad.


Hem och bytte om. Sen smet jag ner till Borgholm och gick en runda. Var dock snäll fru och handlade en hög med saker på makens önskelista. Dvs nötter, mjölk osv. Nu ska jag bara fixa till tvätten som blev tvättad i fm och förbereda för en maskin i morgon fm. För på söndag tänker jag inte pyssla med tvätt. Fick dock hänga dagens maskin inne då det såg lite osäkert ut om det skulle bli torrt ute. (När det väl var upphängt osv inne så kom solen ute.) Tror jag slår ihop datorn nu. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar