Öland

Öland
Solnedgång

måndag 14 augusti 2017

Nu går det bara utför

Vaknade väl tid. igt och tänkte att då lägger jag mig och väntar på att maken ska vakna så jag inte väcker honom. Lite onödigt att stiga upp halv fem när man är ledig. Somnade om och vaknade först 10! Jag som skulle hinna med så mycket idag. Nåväl upp kom jag i en rasande fart. Rev ur sängkläderna och slängde i maskinen, åt lite frukost som hastigaste och gick sedan ut för att göra lite nytta. Hade hunnit bli väl varmt så till 12 hade jag gett upp med att göra nytta om vi bortser från att hänga upp tvätten.


Tog mig till Borgholm och tänkte jag kunde ta den där långpromenaden. Bara för att inse att jo gå gick bra men det var väl varmt för det så någon vettig promenad blev det inte men jag gick iaf i nästan 2 timmar. Hem och fixade middag, karré och potatis. Passade dessutom på att laga så mycket att jag inte behöver fixa middag i morgon utan det räcker med att värma upp. Efter att ha ätit var det till att plocka in den rena tvätten och sedan gå ut och försöka hjälpa maken lite igen.


Höll på en timma sen hade jag fått nog. Tog en större del av gräsmattan i stället och klippte. Höll på till klockan var 19 och kunde konstatera att jag skulle inte bli klar. Och ville jag ha en chans att handla det som behövdes till frukost i morgon. Var till att skynda sig på. Öland håller på att stänga ner och därmed stänger även mataffären tidigare. Hann iaf dit med lite marginal bara för att upptäcka när jag kom till bilen att jag hade glömt det som var en anledningarna till att jag åkte ikväll och inte i morgon bitti. Maken smet in till grannen när jag åkte till affären.


Väl hemma igen var det till att att bädda sängen med de rena lakanen osv. Passade på att vattna blommorna också. Skulle varit gjort igår men glömde göra det när vi kom hem. Nu återstår bara att hålla sig vaken en stund till. Då kanske man kan kanske sova lite längre och ändå inte för länge i morgon. För i morgon behöver jag få resten av gräsmattan klippt och även helst en rejäl hög med brädor så maken kan få garaget klart. Inte många dagar kvar nu på semestern. Men då jag har hunnit arbeta några timmar idag så funderar jag hårt på att ta ut en eller två dagar semester väldigt snart. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar