Öland

Öland
Solnedgång

måndag 28 augusti 2017

Det går fort

Vaknade knappt av klockan i morse men kom både upp och blev klar i tid. Dock ska en kollega hjälpa oss lite och det enda som önskades var något till fikat. Så jag bakade igår både bullarna och rabarberkaka. Skulle alltså ha en mindre pappkasse med fika bröd skulle bäras med så jag beslöt mig för att ta bilen. Hann med andra ord att packa upp det sista och plocka med lite annat också innan jag åkte.


Väl på jobbet har jag väl hunnit med en hel del utom det jag borde. Har iaf gjort ett par leverantörer, en kund och några kollegor nöjda. Inte helt säker på att alla håller med om min prio dock. Men det är iaf det som ger mig mest arbetsro i den tid framåt som består av ingen tid över. En del större förändringar på g som det verkar. Vad det slutar med lär jag väl se framöver. Hade dock så mycket fika med att vi på vårt kontor blev inkallade för att hjälpa till att äta upp. Rabarberkakorna som egentligen var hybrider då jag hade blandat i lite jordgubbar också var riktigt goda. Men det är värst så stor skillnad det är på nybakade bullar och bullar dagen efter. Nåväl kollegan var iaf nöjd. Och dess närmaste kollegor verkade inte lida heller. (Bara de kommer ihåg att tacka sin kollega ordentligt så.)


Tänkte smita tidigt idag som därmed blev en kvart sen. Är dock klar med förberedelserna för utflykten till Eskilstuna nästa vecka. Har påbörjat dem till huvudkontoret för en systemrevision också. Det blir vecka 42. Kommer att resa ner måndag vecka 42. Revidera tisdag till torsdag och resa hem förhoppningsvis på torsdag em. Hoppas iaf kunna ta mig till Malmö. Hann dock inte kolla flyg och tåg. Vet i katten om jag hinner i morgon. Å andra sidan ska jag tydligen till UK vecka 38. Men de ska kollegan på andra enheten planera. Hoppas få veta vilken dag vi ska vara där så jag kan boka den resan också.


I morgon är det 2 leverantörer som ska besökas. Den första hoppas jag ha avverkat redan på en timme lite drygt. Nr två lär ta 2 timmar eller mer. Frågan är när jag ska hinna och äta samt var. Men det lär väl få lösa sig. I värsta fall få det bli något enkelt i farten. Nåväl åter till denna dag. Väl hemma hann jag parkera bilen, lämna väskan osv och sedan ut på en mindre promenad. Hem och äta, läsa och sedan ut en ännu mindre promenad. Nackdelen med att fuska och ta bilen till jobbet är att man egentligen behöver väldigt långa promenader. Nu ska jag iaf borsta tänderna och förbereda morgon dagen. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar