Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 10 augusti 2017

Hyfsat bra dag

Fast jag inte målat en mm varken på papper eller bräda. Vaknade dock väl tidigt och somnade om väl sent. Men somnade om gjorde jag så pass att jag knappt vaknade av larmet straxt efter 07. Men när jag väl kom upp var det shorts och träningstopp som gällde. Hela vägen till solstolen. Låg där en stund tills det blev för varmt. Bara att gå in och äta frukost.

Makens fot är bättre men inte bra så det blev vilodag. Jag fick heller inte måla för han visste inte riktigt var jag skulle lägga de målade brädorna. Var visst fullt på släpet. Inte mig emot. Blev en tur in till Kalmar i stället. Maken behövde handla precis där vägen från Öland möter E22. Själv köpte jag endast en 10cm lång laddkabel att ha i bilen till mobilen. Har en som är längre som jag tänker ha ett ett av uttagen men uttaget till förarmobilen klarar sig med 10 cm. Man ska ändå inte hålla på med mobilen när man kör och min mobil är ihopkopplad med bilen.


På hemvägen blev det stopp även i Köpingsvik. Tog tre stället på en gång. Maken blev med skor på det första, jag med klänning på det andra och på det tredje blev det en kasse full. Det var 30% på alla röda priser i de två första affärerna. Dvs de var alla tre säsongsbutiker. Tydligen slår de ihop 2 redan till helgen, ytterligare en nästa helg sen får vi se om om hur det ser ut med den sista butiken vi var i. Men den drivs av lokalt folk så jag hoppas den är öppen ett par veckor till.


Hem och fixa middagen. Var rätt smart och påbörjade middagen och lät sedan maken avsluta tillagningen. Under tiden passade jag på att nyttja solstolen. Har även vattnat mina krukor ute medan maken gav buskarna en dusch. Fördelen med egen brunn när det har varit fint väder hur länge som helst. (Eller iaf i någon vecka.)


Efter att ha ätit tog jag med maken till Borgholm. Medan jag tog en hyfsad promenad placerade jag maken på Norrings. Han fick en öl och jag fick motion. En fördelning som jag tycker var helt ok. Kanske lite synd om maken som inte fick sällskap men han fick ju iaf en öl. Nu är vi åter hemma. Ska förbereda lite inför morgondagen. Tror inte jag klarar mig undan att måla lite då. Men först ska jag fixa till två filer/rapporter och ladda upp. I morgon fm alltså. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar