Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 16 augusti 2017

Halva veckan har gått

Och semesterns slut närmar sig med stormsteg! Vaknade även idag väl tidigt för att vara ledig och en aning sent om jag hade jobbat. Brydde mig inte ens om att försöka somna om. Kan lika gärna vänja mig men jag har gäspat nu i kväll. Det var en aning grått i förmiddags. Kom nästan regn också men bara så pass att jag struntade i gräsklippningen. Blev en promenad i Borgholm i stället. Efter att ha strukit hela stryktvätten. Vilket var gjort på en halvtimme typ. Väldans skönt att bli av med högen.


Väl hemma igen gjorde jag i princip ingenting eller en massa beroende på hur man ser det. Sånt som behöver göras men inte syns att man har gjort. Fast struntar man i att göra det så syns det. Hade kunna tänkt mig att vila en runda i vilstolen men det var väl kvavt så det struntade jag i. Fick bli en tur till Borgholm igen. Och ytterligare några km.


Fast jag har under mina utflykter idag hittat sånt där snöre man brukar binda upp växter med, snubblade över ett par byxor till bra pris (så pass bra pris att jag inte ens provade dem i affären) och ett snyggt linne till. Både byxor och linne satt väldans bra på när jag väl var hemma och provade. Väl hemma andra rundan väntade jag bara in maken som ville bli klar med målet för dagen samt ta en dusch innan vi for iväg för att äta. Orkade inte äta samma mat idag med bara för att det fanns kvar. Fick bli kinamat istället. Maken hade brått hem så jag lurade på honom efterrätt också.


Hann dock med att handla pålägg och lite annat som behövdes från mataffären. Vi tror att vi ska klara veckan ut nu. Men vi är inte där än så vi får se hur det slutar. Väl hemma så smet maken över till grannen. Tydligen väldigt trevligt för han har inte kommit tillbaka än. Själv har jag hunnit med att prata med både föräldrar och dotter. Så nu tänker jag krypa ner och hoppas kunna sova iaf några minuter längre i morgon. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar